30 Μαρτίου 2012

Υποχρεωτικά μέσω Διαδικτύου οι φορολογικές δηλώσεις


Οι ετήσιες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2012, όσων έχουν εισόδημα από ακίνητα, γεωργικό εισόδημα, από εκμίσθωση ή δωρεάν παραχώρηση γεωργικής γης, από μισθωτές υπηρεσίες και από αλλοδαπή, όταν το ετήσιο συνολικό ατομικό εισόδημα τους υπερβαίνει τις 12.000 ευρώ, υποβάλλονται υποχρεωτικά, με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου, σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Οικονομικών (ΠΟΛ. 1079/26.3/2012) που υπογράφει ο αναπληρωτής υπουργός Π. Οικονόμου.

Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται οι υπόχρεοι που αποκτούν εισοδήματα από συντάξεις, εκτός κι αν αποκτούν και εισοδήματα της παραγράφου 3 του παρόντος (όσοι ασκούν ατομική επιχείρηση ή ελευθέριο επάγγελμα και όσοι μετέχουν σε νομικά πρόσωπα της παραγρ. 4 του άρθρου 2 του ΚΦΕ).

Οι τελευταίοι μπορούν να υποβάλουν την δήλωση φορολογίας εισοδήματος τους, είτε σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες ΔΟΥ, είτε προαιρετικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω Διαδικτύου.

Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής ή εφόσον κρίνεται από τον αρμόδιο προϊστάμενο Δ.Ο.Υ, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, ότι συντρέχει πραγματική αδυναμία υποβολής της δήλωσης με ηλεκτρονικό τρόπο (π.χ. φορολογούμενοι που είναι εγκατεστημένοι σε απομακρυσμένες περιοχές, ή μεγάλης ηλικίας ή που δεν έχουν εξοικείωση με τη χρήση του διαδικτύου) και λόγω της υποχρεωτικής εφαρμογής (για τους υπόχρεους της παραγράφου 1 του παρόντος) για πρώτη φορά υποβολής των δηλώσεων τους μέσω του Διαδικτύου, επιτρέπεται να υποβληθούν αυτές σε έντυπη μορφή στις αρμόδιες Δ.Ο.Υ.

Σε όσους δεν σταλούν δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος σε έντυπη μορφή, λόγω υποχρέωσης τους σε ηλεκτρονική υποβολή της και δεν είναι ήδη πιστοποιημένοι χρήστες του TAXISNET, η ΓΓΠΣ θα αποστείλει με συστημένη επιστολή τους απαραίτητους κωδικούς πρόσβασης, προκειμένου να υποβάλουν την δήλωση τους μέσω Διαδικτύου.

Επίσης, παρατείνεται η ισχύς των κωδικών πρόσβασης των χρηστών των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που ήταν εγγεγραμμένοι πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου TaxisNet, που λήγει στις 30 Ιουνίου, μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2012. Συνεπώς, οι κωδικοί των χρηστών του TaxisNet που αυτή τη στιγμή κάνουν χρήση των υφισταμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών, θα διατηρηθούν σε ισχύ και θα μπορούν να υποβάλλουν κάθε είδους δήλωση.

Ηλεκτρονικά υποβάλλονται μόνο οι αρχικές δηλώσεις φυσικών προσώπων, αντιθέτως οι τροποποιητικές ή οι εκπρόθεσμες δηλώσεις θα υποβάλλονται στις αρμόδιες ΔΟΥ.

Κάντε Κλίκ στους κατωτέρω Συνδέσμους για να δείτε το έντυπο Φορολογικής Δήλωσης Ε1, καθώς και τις Οδηγίες συμπλήρωσης της δήλωσης  φυσικών προσώπων οικ. έτους 2011


28 Μαρτίου 2012

Επιπτώσεις του PSI στα Μετοχικά Ταμεία των Ε.Δ. και των ΣΩΜΑΤΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

28 Μαρτίου 2012: O Ιωάννης Κοτσαρίδης και ο Ιωάννης Κρασσάς μέλη της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού μιλούν στην εκπομπή του Χρήστου Καπουτσή στο BLUE SKY για τις επιπτώσεις του PSI, στο ΜΤΣ, στο ΕΚΟΕΜΣ, στον ΑΟΟΑ, στην ΕΑΑΣ κλπ.  

- Το Μ.Τ.Σ.έχασε μόνο[;;;] 8.000.000 ,λόγω κακοδιαχείρισης. Το ΕΚΟΕΜΣ έχασε 15.000.000 ευρώ.

  • Το Μ.Τ.Α. έχασε 55.000.000 .

  • Το Μ.Τ.Ν. έχασε 64.000.000 .


Μείωση Συντάξεων 12% "Γνωστοποίηση διατάξεων του άρθρου 6 του ν.4051/2012"

[Προσοχή στους Νόμους και στα άρθρα κάντε κλίκ για εκτενέστερη ενημέρωση]
Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 40 Α 29/2/2012 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4051/2012 «Ρυθμίσεις συνταξιοδοτικού περιεχομένου και άλλες επείγουσες ρυθμίσεις εφαρμογής του Μνημονίου Συνεννόησης του ν.4046/2012». Στο άρθρο 6 του ανωτέρω νόμου θεσπίζονται περικοπές επί του ποσού των μηνιαίων κύριων συντάξεων, που χορηγούνται από τους ασφαλιστικούς οργανισμούς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης (ΙΚΑ/ΕΤΑΜ κοινό καθεστώς, πρώην Ειδικά Ταμεία που έχουν ενταχθεί στον Κλάδο Σύνταξης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΤΑΠ-ΔΕΗ, Τράπεζα της Ελλάδος, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ, ΕΤΑΠ-ΜΜΕ), εφόσον αυτές υπερβαίνουν ένα συγκεκριμένο ποσό. Αντίστοιχες περικοπές προβλέπονται και στο άρθρο 1 για τους συνταξιούχους του Δημοσίου γενικά. Για την εφαρμογή των ρυθμίσεων αυτών παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες: 

ΑΡΘΡΟ 6 - Παράγραφοι 1 και 3

Με την παράγραφο 1 προβλέπεται μείωση κατά 12%, από 1.1.2012, στο ποσό της μηνιαίας κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300,00 € για όσους είναι ήδη ή θα καταστούν συνταξιούχοι των φορέων κύριας ασφάλισης, αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης. Για την ανωτέρω μείωση λαμβάνεται υπόψη το ποσό της καταβλητέας την 1.1.2012 κύριας σύνταξης. Λαμβάνεται δηλαδή υπόψη το ακαθάριστο ποσό της κύριας σύνταξης που εναπομένει μετά την παρακράτηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (άρθρο 38 του ν. 3863/2010, όπως ισχύει) και της επιπλέον εισφοράς της παρ. 11 του άρθρου 44 του ν.3986/2011 (ΦΕΚ 152, Α'), καθώς και των μειώσεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 2 του ν.4024/2011.

Στο σημείο αυτό εφιστούμε την προσοχή σας στα εξής: (α) Εφόσον ο συνταξιούχος λαμβάνει μία κύρια σύνταξη από κάποιον από τους ανωτέρω φορείς κύριας ασφάλισης, το ποσό αυτής, μετά και την παρούσα μείωση, δεν μπορεί να υπολείπεται των 1.300,00 ευρώ (εννοείται για κύρια σύνταξη άνω των 1.300,00 ευρώ). (β) Εφόσον στο ίδιο πρόσωπο καταβάλλονται περισσότερες από μία κύριες συντάξεις: i) από το Δημόσιο και ασφαλιστικό φορέα αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ή ii) από ασφαλιστικούς φορείς αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, ή iii) από ασφαλιστικό φορέα αρμοδιότητας Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και το Ν.Α.Τ., τότε εφαρμόζεται η περ. στ' της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4051/2012, σύμφωνα με την οποία στις ανωτέρω περιπτώσεις ως ποσό σύνταξης νοείται το άθροισμα των συντάξεων αυτών. Η μείωση γίνεται από το φορέα (Δημόσιο ή ασφαλιστικό φορέα) που χορηγεί το μεγαλύτερο ποσό σύνταξης.
 Παραδείγματα: (i) Συνταξιούχος του ΟΑΕΕ (700,00 ευρώ) και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (605,00 ευρώ). Η μείωση κατά 12% θα υπολογιστεί επί του ποσού του αθροίσματος των δύο κύριων συντάξεων που υπερβαίνει τα 1300,00 ευρώ, δηλαδή επί του ποσού των 5,00 ευρώ. Άρα, 5,00 ευρώ Χ 12% = 0,60 ευρώ μείωση. Η μείωση θα υπολογιστεί στη μεγαλύτερη σύνταξη, δηλαδή αυτή του ΟΑΕΕ. (i) Συνταξιούχος του Δημοσίου (1.200,00 ευρώ) και του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (800,00 ευρώ). Η μείωση κατά 12% θα υπολογιστεί επί του ποσού του αθροίσματος των δύο κύριων συντάξεων που υπερβαίνει τα 1300,00 ευρώ, δηλαδή επί του ποσού των 700,00 ευρώ. Άρα, 700,00 ευρώ Χ 12% = 84,00 ευρώ μείωση. Η μείωση θα υπολογιστεί στη μεγαλύτερη σύνταξη, δηλαδή αυτή του Δημοσίου.
     Όπου ως άνω αναφέρεται το Δημόσιο ως φορέας καταβολής κύριας σύνταξης, ισχύουν τα ανάλογα και για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ και των άλλων ΝΠΔΔ που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε οι συντάξεις τους βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για το προσωπικό του ΟΣΕ και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών Ταμείων του προσωπικού των Σιδηροδρομικών Δικτύων που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955. Στις περιπτώσεις σύνταξης λόγω θανάτου, όπου δικαιούχοι είναι περισσότεροι του ενός, για τον προσδιορισμό του ποσού της σύνταξης λαμβάνεται το συνολικό ποσό σύνταξης και η παρακράτηση του 12% γίνεται επί του ποσού που υπερβαίνει τα 1.300,00 ευρώ, το δε ποσό της παρακράτησης επιμερίζεται κατά το ποσοστό της σύνταξης κάθε δικαιοδόχου.

Από την ανωτέρω μείωση του άρθρου 6, ήτοι την μείωση στις συντάξεις των ανωτέρω φορέων, εξαιρούνται: (1) οι συνταξιούχοι αναπηρίας ή γήρατος, που λαμβάνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα ή το επίδομα απολύτου αναπηρίας του άρθρου 42 του ν. 1140/1981 (ΦΕΚ 68, Α') και του άρθρου 30 του ν.2084/1992 (ΦΕΚ 165, Α'), (2) τα θύματα τρομοκρατικών ενεργειών ή βίαιων συμβάντων και οι ορφανικές οικογένειες αυτών, (3) οι συνταξιούχοι του άρθρου 5 του ν.3232/2004 (Φ.Ε.Κ. 48, Α'), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, και της παρ. 3 του άρθρου 16 του ν. 2227/1994 (Φ.Ε.Κ. 129, Α'), δηλαδή οι αιμορροφιλικοί, οι μεταμοσχευόμενοι από συμπαγή όργανα, οι πάσχοντες από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου, μεσογειακή αναιμία που λαμβάνουν σύνταξη με βάση τον ν. 612/77, οι συνταξιούχοι που παίρνουν το εξωϊδρυματικό επίδομα και πάσχουν από μυασθένεια, ακρωτηριασμό, φωκομέλεια, σκλήρυνση κατά πλάκας, οι συνταξιούχοι γονείς, αδέλφια και οι σύζυγοι ανάπηρων, καθώς και τα συνταξιούχα ορφανά και από τους δύο γονείς παιδιά που πάσχουν από νοητική υστέρηση, αυτισμό ή πολλαπλές βαριές αναπηρίες, (4) οι συνταξιούχοι λόγω αναπηρίας ή γήρατος, οι οποίοι είχαν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν βάσει των διατάξεων του άρθρου 5 του ν.3232/2004, αλλά συνταξιοδοτήθηκαν σύμφωνα με άλλες διατάξεις, καθώς και οι συνταξιούχοι λόγω γήρατος, των οποίων αποδεδειγμένα η αναπηρία, όπως αυτή προσδιορίζεται στο ν. 612/1977 και στο άρθρο 42 του ν.1140/81, όπως αυτοί έχουν συμπληρωθεί, τροποποιηθεί και ισχύουν, επήλθε μετά τη συνταξιοδότησή τους (άρθρο 25 παρ. 1 του ν.4038/2012).

 Παράγραφοι 4 και 5
 Οι κατά τα ανωτέρω μειώσεις των συντάξεων αρχίζουν μεν την 1.1.2012 αλλά η παρακράτηση των ποσών που αντιστοιχούν στις μειώσεις αυτές αρχίζει με την καταβολή της σύνταξης μηνός Μαΐου 2012. Έτσι, το ποσό που αντιστοιχεί στις μειώσεις των συντάξεων μηνών Ιανουαρίου έως και Απριλίου 2012 θα πρέπει να παρακρατηθεί σε 8 ισόποσες μηνιαίες δόσεις, αρχής γενομένης από τη σύνταξη μηνός Μαΐου 2012. Τα ποσά που προέρχονται από την κατά τα ανωτέρω μείωση των συντάξεων αποτελούν έσοδα του οικείου φορέα από τον οποίο καταβάλλεται η σύνταξη.
ΑΡΘΡΟ 1
     Με το άρθρο αυτό προβλέπεται μείωση κατά 12%, από 1.1.2012, στο ποσό της μηνιαίας κύριας σύνταξης που υπερβαίνει τα 1.300,00€ για τους συνταξιούχους του δημοσίου γενικά. Εφιστούμε την προσοχή σας στην παρ. 2, σύμφωνα με την οποία οι διατάξεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται αναλόγως και για τους υπαλλήλους των ΟΤΑ και των άλλων ΝΠΔΔ που διέπονται από το ίδιο με τους δημοσίους υπαλλήλους συνταξιοδοτικό καθεστώς είτε οι συντάξεις τους βαρύνουν το Δημόσιο είτε τους οικείους φορείς, καθώς και για το προσωπικό του ΟΣΕ και των υπαλλήλων των ασφαλιστικών Ταμείων του προσωπικού των Σιδηροδρομικών Δικτύων που διέπονται από το καθεστώς του ν.δ. 3395/1955. Διευκρινίζεται ότι, για τα πρόσωπα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 1 ισχύουν οι εξαιρέσεις που προβλέπονται στην περ. δ' της παρ. 1 του άρθρου αυτού.

Κατόπιν των ανωτέρω παρακαλούμε για τις άμεσες ενέργειες αρμοδιότητάς σας. 
                                            Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ

27 Μαρτίου 2012

ΑΥΤΟΣ ΕΙΜΑΙ!!!!!!
Ένα βίντεο αφιέρωμα σ' αυτούς που έταξαν τους εαυτούς τους να φυλάνε Θερμοπύλες!!!!!!!
(Ίσως αναγνωρίσεις και κομμάτια του δικού σου εαυτού)





΄Εκρηξη εγκληματικότητας. Ανάγκη άμεσης αντιμετώπισης
                                           Γράφει ο Σωτ.Αθ.Μουντζούρης

Οι συνθήκες, για την έξαρση της εγκληματικότητας στην χώρα μας, είναι  κατάλληλες.

Βασικότερη αιτία  της οξυμένης  εγκληματικότητας είναι η οικονομική και κοινωνική εξαθλίωση που μαστίζει την πατρίδα μας.

Καθημερινά  υπάρχουν κρούσματα  διαφόρων  εγκλημάτων, κυρίως κατά της ιδιοκτησίας (κλοπές, απάτες, ληστείες κλπ) και σύμφωνα με την Αστυνομία  η εγκληματικότητα  σήμερα δεν είναι  μόνο ποσοτική [δηλαδή αύξηση στους αριθμούς: π.χ.Ληστείες,αύξηση 120% (υπερδιπλάσιες το 2011 από  εκείνες του 2010),οι κλοπές  αυξημένες κατά 6.000 ( 7% έναντι του 2010)],αλλά και ποιοτική, όπως η επιλογή εύκολων και απροστάτευτων στόχων (σπίτια, ηλικιωμένοι, μεμονωμένα άτομα, καταστήματα, τράπεζες, πρατήρια υγρών καυσίμων, περίπτερα κλπ),καθώς και η θρασύτητα  και η χωρίς οίκτο  τέλεση  της πράξης.

Τα στοιχεία που έρχονται στην δημοσιότητα, όπως αυτά αναφέρονται στις στατιστικές   της Ελληνικής Αστυνομίας,αν και εμφανώς αυξητικά της γενικής εγκληματικότητας, δεν  αντικατροπτίζουν την πραγματικότητα και τούτο διότι αυτή δεν είναι δυνατόν να καταγραφεί αντικειμενικά (απόκρυψη στοιχείων κατά κατηγορία αδικημάτων, απροθυμία καταγγελιών κλπ).

Εξ`άλλου, σύμφωνα με την εγκληματολογική αρχή και το αξίωμα «της κορυφής του παγόβουνου»,βεβαιότητα υπάρχει μόνο  για την κορυφή, την θεατή λεγόμενη πλευρά, ενώ η αθέατη εγκληματικότητα είναι  σαφώς μεγαλύτερη  εκείνης που φαίνεται.

Πριν αναφερθούμε σε ενδεικτικά στοιχεία,εξ αρχής πρέπει να σημειωθεί ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος δεν είναι μόνο  αστυνομική,ούτε μόνο αστυνομική και δικαστική. Είναι και θέμα οργάνωσης τους κράτους και θεσμικής θωράκισης των αρμοδίων οργάνων του (Αστυνομίας και Δικαιοσύνης).

Σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία, συλληφθέντες από την Αστυνομία για σοβαρά αδικήματα κακοποιοί (διαρρήξεις, ληστείες, απάτες κλπ),που δρούσαν  συστηματικά και οργανωμένα (λεγόμενες εγκληματικές συμμορίες ή σπείρες) ενώ οδηγήθηκαν στην  Δικαιοσύνη μετά της σχηματισθείσας σε βάρος αυτών δικογραφίας, αφέθηκαν ελεύθεροι με χρηματική εγγύηση και στην συνέχεια  εξαφανίσθηκαν χωρίς να καταβάλουν το  χρηματικό ποσό που ορίσθηκε, συνεχίζοντες έτσι την  παράνομη και επικίνδυνη για  την κοινωνία δράση τους.
Δράστες ληστειών και άλλων εγκληματικών πράξεων  που εκτίουν διάφορες ποινές, λαμβάνουν άδεια (!!) για να …μην επιστρέψουν, συνεχίζοντες και πάλιν την διάπραξη των ιδίων ή συναφών  παρανόμων πράξεων.

Τα παραπάνω στοιχεία  καταδεικνύουν την ύπαρξη ενός προβλήματος που πρέπει να αντιμετωπισθεί και βέβαια δεν  ισχυρίζεται κανείς ότι το σύνολο των περιπτώσεων  «αδείας κρατουμένων» είναι προβληματική.

΄Ένα άλλο  πρόβλημα, που συντελεί στην  μη ικανοποίηση του περί δικαίου αισθήματος είναι η βραδύτητα απονομής της δικαιοσύνης. 

 Όταν π.χ. 7.000 κακουργηματικές πράξεις (εξιχνιασθείσες ασφαλώς και όχι  « κατ` αγνώστων») στοιβάζονται (αδίκαστες) στα γραφεία  των δικαστηρίων εδαφικής αρμοδιότητας του Εφετείου Αθηνών, διότι οι Εισαγγελείς και οι Δικαστές  αδυνατούν να τις διαχειριστούν, λόγω φόρτου εργασίας που  καθυστερεί την ολοκλήρωση της ανάκρισης και την εισαγωγή  των υποθέσεων στο  ακροατήριο για την εκδίκασή τους, δείχνει το μέγεθος και την σοβαρότητα προβλήματος.

Οι διαπιστώσεις μόνον δεν αρκούν, εάν δεν ληφθούν και  τα αναγκαία για την επίλυση του προβλήματος μέτρα. Πρέπει όμως να ληφθούν και θα ληφθούν εφ΄ όσον βρεθούν ,ύστερα από  μελέτη ειδικών  επιστημόνων και  εμπειρογνωμόνων και  να εφαρμοσθούν με επιτυχία..

Ένα μέτρο, όπως  φαίνεται και από τα αιτήματα των δικαστών και νομικών της χώρας, μπορεί να είναι ο εκσυγχρονισμός των Δικαστικών Υπηρεσιών με την εισαγωγή της ηλεκτρονικής  τεχνολογίας σ` αυτές. Η ηλεκτρονική καταχώρηση των δικογραφιών, όπως σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις, θα βοηθήσει στην  ταχύτερη επεξεργασία των στοιχείων, στην εργασιακή ελάφρυνση των χειριστών και στην συντομότερη  εκδίκαση των υποθέσεων από τα αρμόδια Δικαστήρια.

Η προσωρινή κράτηση δεν μπορεί βέβαια να είναι ένα γενικευμένο μέτρο (π.χ. για όλους τους κατηγορουμένους),χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο τρόπος τέλεσης του αδικήματος,η επικινδυνότητα του κατηγορουμένου και το τεκμήριο της αθωότητας Ούτε μπορεί να λειτουργήσει ως προληπτικός μηχανισμός ,διότι οι φυλακές δεν αντέχουν τον-κατά πολλές χιλιάδες- εγκλεισμό όλων των συλληφθέντων. Μπορεί, όμως, να ευρεθεί ένας  τρόπος επιτήρησης(ηλεκτρονικής) και περιορισμού του κατηγορουμένου για σοβαρές εγκληματικές πράξεις, μικρότερης βαρύτητας εκείνων  για τις οποίες δικαιολογείται η προσωρινή κράτηση (προφυλάκιση),ώστε να  περιορίζεται η κίνησή του και να  ελέγχεται  η αξιόποινη συμπεριφορά του.

Η  οργάνωση των Δικαστηρίων και η αντιμετώπιση της  βραδύτητας εκδίκασης σοβαρών ποινικών αδικημάτων πρέπει να αποτελέσουν προτεραιότητα για  την αντικατάσταση του πεπαλαιωμένου  συστήματος που αποτελεί παθογένεια  στην  διαδικασία απονομής της  δικαιοσύνης.

Όσον  αφορά την πρόληψη, σημαντική είναι η ευθύνη της  Αστυνομίας για συνεχή και εμφανή  παρουσία στην πόλη και στην ύπαιθρο, τακτικούς ελέγχους υπόπτων, σοβαρή εκπαίδευση, οργάνωση και αποτελεσματικότητα του μάχιμου προσωπικού της και την εμπέδωση  του αισθήματος ασφαλείας των πολιτών.

Δεν  είναι δυνατόν οι κακοποιοί να υπερέχουν, σε  εξοπλισμό και μέσα, των εντεταλμένων -για την αντιμετώπισή τους  και την επιβολή της έννομης τάξης –αστυνομικών  υπαλλήλων.
Η πολιτεία οφείλει, να ενισχύσει και να συμπαρασταθεί στην Ελληνική Αστυνομία με κάθε  τρόπο , μέσον και κόστος, στον αγώνα της για πάταξη  της εγκληματικότητας, που στην πραγματικότητα είναι αγώνας προάσπισης του  υψίστης αξίας  κοινωνικού αγαθού της δημόσιας τάξης και ασφάλειας των πολιτών.

Λάρισα, 26 Μαρτίου 2012

25 Μαρτίου 2012

ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ ΧΩΡ/ΚΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ 

  • Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και πλήρη απαρτία, το Σάββατο 24-03-2012 και ώρα 10.00΄, στο ΧΑΤΖΗΓΙΑΝΝΕΙΟ ΠΝΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ, η ετήσια Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Αποστράτων Χωροφυλακής & Ελληνικής Αστυνομίας, απ΄ όπου και οι φωτογραφίες:  





  

23 Μαρτίου 2012

ΔΕΗ και Χαράτσια

Είναι περίπου 24% επί της Αξίας του Ρεύματος....

Παράνομα και χωρίς οι καταναλωτές να έχουν ιδέα τι πληρώνουν, η ΔΕΗ εισπράττει δικό της "χαράτσι" το οποίο αναφέρεται στους λογαριασμούς της σαν "ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΟΙΝΗΣ ΩΦΕΛΕΙΑΣ -Ν.2773/99 άρθρο 29" το οποίο το υπολογίζει με άγνωστο ποσοστό επί της αξίας του καταναλωθέντος ηλεκτρικού ρεύματος!

Υποτίθεται ότι με τα χρήματα αυτά (κανείς δεν γνωρίζει πόσα συγκεντρώνονται κάθε φορά…) καλύπτονται όσοι είναι εντεταγμένοι στο “κοινωνικό τιμολόγιο της ΔΕΗ” κ.λ.π.

Το άρθρο 29 του Νόμου 2773/99, όμως, έχει καταργηθεί από τον Αύγουστο του 2010, με νεότερο νόμο που έχει δημοσιευθεί κανονικά και στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως!

Αυτό σημαίνει ότι η είσπραξη του “χαρατσιού” αυτού είναι -τουλάχιστον τυπικώς- παράνομη και εφ όσον ασκηθούν οι νόμιμες διαδικασίες, η ΔΕΗ θα υποχρεωθεί στην επιστροφή των παρακρατηθέντων παρανόμως χρημάτων. ( εκτός αν σπεύσει η “κυβέρνηση” να καλύψει την παρανομία με νομικά εφευρήματα…)

Την υπόθεση ανακάλυψε και παρουσίασε ο κ. Παπαδάκης στην πρωινή του τηλεοπτική εκπομπή!


Η διάταξη για το ΜΤΣ βρίσκεται στο άρθρο 20 στο Ν.4058.

  Ο διακανονισμός του χρέους του Μ.Τ.Σ. βρίσκεται στο Ν. 4058 Φ.Ε.Κ. τ.Β'-63/22-03-2012 "Παροχή Υπηρεσιών Ασφαλείας από  Ένοπλους Φρουρούς σε εμπορικά πλοία και άλλες διατάξεις" [Άρθρο 20], το οποίο φαίνεται κατωτέρω:
 Για μεγέθυνση κλίκ πάνω στην εικόνα



         ΚΗΦΗΝΕΙΟΝ "Η ωραία Ελλάς"
                         Tου Σαράντου Καργάκου*
         (κηφηνείον - εκ του κηφήνα - αρσενική μέλισσα)

Ακούω ότι το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα των νέων μας είναι η ανεργία. Διαφωνώ. Εδώ και τριάντα χρόνια είναι η ... εργασία. Ο νέος δε φοβάται την αναδουλειά, φοβάται τη δουλειά.
Μια οικογενειακή αντίληψη, ότι δουλειά είναι ό,τι δεν λερώνει, επεκτάθηκε και στο νεοσουσουδιστικό σχολείο με ευθύνη των κομμάτων, που για λόγους ψηφοθηρίας απεδύθησαν σε μια χυδαία πολιτική παιδοκολακείας, η οποία μετά τη δικτατορία εξέθρεψε και διαμόρφωσε δύο γενιές «κουλοχέρηδων»...παιδιών δηλαδή που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα χέρια τους -πέρα από τη μούντζα- για καμιά εργασία από αυτές που ονομάζονται χειρωνακτικές, επειδή -τάχα- είναι ταπεινωτικές. Κι ας βρίσκεται μέσα στη λέξη «χειρώναξ», σαν δεύτερο συνθετικό το «άναξ» που κάνει τον δουλευτή, τον άνακτα χειρών, βασιλιά στο χώρο του, βασιλιά στο σπιτικό του, νοικοκύρη δηλαδή, λέξη άλλοτε ιερή που ποδοπατήθηκε κι αυτή μες στην ασυναρτησία μιας πολιτικής που έδειχνε αριστερά και πήγαινε δεξιά και τούμπαλιν. Γι' αυτό τουμπάραμε...
Κάποτε, ακόμη κι από τις στήλες του περιοδικού αυτού, που δεν είναι πολιτικό με την ευτελισμένη έννοια του όρου, έγραφα πως η ανεργία στον τόπον μας είναι επιλεκτική, ότι δουλειές υπάρχουν αλλά ότι δεν υπάρχουν χέρια να τις δουλέψουν. Κι έπρεπε να κατακλυσθεί ο τόπος από 1,5 εκατομμύριο λαθρομετανάστες, για να αποδειχθεί ότι στην Ελλάδα υπήρχε δουλειά πολλή αλλ' όχι διάθεση για δουλειά. Τα παιδιά -τα μεγάλα θύματα αυτής της ιστορίας- είχαν γαλουχηθεί με τη νοοτροπία του «White color workers».
Έτσι σήμερα το πιο φτηνό εργατικό και υπαλληλικό δυναμικό είναι οι πτυχιούχοι, που ζητούν εργασία ακόμη και στον ΟΤΕ ως έκτακτοι τηλεφωνητές, προσκομίζοντας στα πιστοποιητικά προσόντων ακόμη και διδακτορικά! Γέμισε ο τόπος πανεπιστήμια, σχολές επί σχολών, επιστημονικούς κλάδους αόριστους, ομιχλώδεις και ασαφείς, απροσδιορίστου αποστολής και χρησιμότητας. Πτυχία-φτερά στον άνεμο σαν τις ελπίδες των γονιών, που πιστεύουν ότι τα παιδιά και μόνον με τα «ντοκτορά» θα βρουν δουλειά.
Έτσι παράγονται επιστήμονες που είναι δεκαθλητές του τίποτα, ικανοί μόνον για το δημόσιο ή για υπάλληλοι κάποιας πολυεθνικής. Παρ' όλο που γέμισε η χώρα μας τεχνικές σχολές (τι ΤΕΛ, τι ΤΕΙ, τι ΙΕΚ!) οι πιο άτεχνοι νέοι είναι οι νέοι της Ελλάδος. Παίρνουν πτυχίο τεχνικής σχολής και δεν έχουν πιάσει κατσαβίδι οι πιο πολλοί. Δεν ξέρουν να διορθώσουν μια βλάβη στο αυτοκίνητό τους, στο ραδιόφωνο ή στο τηλέφωνό τους. Είναι άχεροι, ουσιαστικά χωρίς χέρια. Τώρα με τα ηλεκτρονικά ξέχασαν να γράφουν, ξέχασαν να διαβάζουν, εκτός φυσικά από «μηνύματα» του αφόρητου «κινητού» τους.
Τούτη η παιδεία, που όχι μόνο παιδεία δεν είναι αλλ' ούτε καν εκπαίδευση, αφού δεν καλλιεργεί καμμιά δεξιότητα, εκτός από την ραθυμία, την αναβλητικότητα και το φόβο της δουλειάς, όχι μόνο δεν καλλιεργεί τον νέο εσωτερικά αλλά τον πετρώνει δημιουργικά σαν τα παιδιά της Νιόβης. Τα κάνει άχρηστα τα παιδιά για παραγωγική εργασία, γιατί ο θεσμός της παπαγαλίας και η νοοτροπία της ήσσονος προσπάθειας, με το πρόσχημα να μην τα κουράσομε, τους αφαιρεί την αυτενέργεια, την πρωτοβουλία, τη φαντασία και την πρωτοτυπία. Το σχολείο, αντί να μαθαίνει τα παιδιά πως να μαθαίνουν, τα νεκρώνει πνευματικά. Δεν τα μαθαίνει πως να σκέπτονται αλλά με τι να σκέπτονται. Έτσι τα κάνει πτυχιούχους βλάκες. Βάζει όρια στον ορίζοντα της σκέψης και των ενδιαφερόντων. Τα χαμηλοποιεί. Τα κάνει να βλέπουν σαν τα σκαθάρια κοντά, κι όχι να θρώσκουν άνω, να έχουν έφεση για κάτι πιο πέρα, πιο τρανό και πιο μεγάλο.
Το έμβλημα πια του ελληνικού σχολείου δεν είναι η γλαύξ, είναι ο παπαγάλος, ο μαθητής - βλάξ που καταπίνει σελίδες σαν χάπια και που θεωρεί ως σωστό ό,τι γράφει το σχολικό. Και το λεγόμενο «σχολικό» είναι συνήθως αισχρό και ως λόγος και ως περιεχόμενο.
Και τολμώ να λέγω αισχρό, διότι πρωτίστως το «Αναγνωστικό» που πρέπει να είναι ευαγγέλιο πνευματικό ειδικά στο Δημοτικό, αντί να καλλιεργεί την αγάπη για τη δουλειά, καλλιεργεί την απέχθεια. Πού πια, όπως παλιά, ο έρωτας για την αγροτική, τη βουκολική και τη θαλασσινή ζωή; Ο ναύτης δεν είναι πρότυπο ζωής. Πρότυπο ζωής είναι ο «χαρτογιακάς». Όσο κι αν ήσαν κάπως ρομαντικά τα παλιά «Αναγνωστικά», καλλιεργούσαν τον έρωτα για τη δουλειά.
Ακούω πως δεν πάει καλά η οικονομία. Μα πώς να πάει, όταν με τη ναυτιλία που προσφέρει το 5,6% του ΑΕΠ ασχολείται μόνο το 1% των Ελλήνων; (Με τον αγροτικό τομέα που προσφέρει το 6,6% του ΑΕΠ ασχολείται το 14,5% του πληθυσμού). Διερωτώμαι, τι είδους ναυτικός λαός είμαστε, όταν αποστρεφόμαστε τη θάλασσα και στα ελληνικά καράβια κυριαρχούν Φιλιππινέζοι, Αλβανοί και μελαψοί κάθε αποχρώσεως; Το σχολείο καλλιεργεί τον έρωτα για την τεμπελιά, όχι για δουλειά. Τα πανεπιστήμια και οι ποικιλώνυμες σχολές επαυξάνουν τον έρωτα αυτό. Πράγματα που μπορούν να διδαχθούν εντός εξαμήνου - και μάλιστα σε σεμιναριακού τύπου μαθήματα - απαιτούν τετραετία! Βγαίνουν τα παιδιά από τις σχολές και δικαίως ζητούν εργασία με βάση τα «προσόντα» τους, αλλά τέτοιες εργασίες που ζητούν τέτοια προσόντα δεν υπάρχουν. Αν δεν απατώμαι, υπάρχουν δύο σχολές θεατρολογίας - πέρα από τις ιδιωτικές θεατρικές σχολές - που προσφέρουν άνω των 300 πτυχίων το έτος. Που θα βρουν δουλειά τα παιδιά αυτά;
Αν όμως το σχολείο από το Δημοτικό καλλιεργούσε την τόλμη, την αυτενέργεια, βράβευε την πρωτοβουλία, την ανάληψη ευθυνών, την αγάπη για την οποιαδήποτε δουλειά ακόμη και του πλανόδιου γαλατά, θα είχαμε κάνει την Ελλάδα Ελδοράδο, όπως έγινε Ελδοράδο για τους εργατικούς Αλβανούς, Βουλγάρους, Πολωνούς, Γεωργιανούς, Αιγυπτίους αλιείς, Πακιστανούς και Ουκρανούς.
Σήμερα αυτοί είναι η εργατική κι αύριο η επιχειρηματική τάξη της Ελλάδος. Κι οι Έλληνες, αφήνοντας την πατρώα γη στα χέρια των Αλβανών που την δουλεύουν, την πατρώα θάλασσα στα χέρια των Αιγυπτίων που την ψαρεύουν, θα μεταβληθούν σε νομάδες της Ευρώπης ή των ΗΠΑ ή θα τρέχουν για δουλειά στην Αλβανία που ξεπερνά σε νόμιμη και παράνομη επιχειρηματική δραστηριότητα όλες τις χώρες της Βαλκανικής. Γέμισαν τα Τίρανα ουρανοξύστες, κτήρια γιγάντια, κακόγουστα μεν, σύγχρονα δε. Περίπου 100 ιδιωτικά σχολεία λειτουργούν στην πρωτεύουσα της χώρας των αετών.
Εμείς αφήσαμε αδιαπαιδαγώγητη την εργατική και την αγροτική τάξη. Στην πρώτη περάσαμε σαν ιδεολογία - θεολογία το σύνθημα «Νόμος είναι το δίκιο του εργάτη» και υποχρεώσαμε πλήθος επιχειρήσεις να κλείσουν ή να μεταφερθούν αλλού. Μετά διαφθείραμε τους αγρότες με παροχές χωρίς υποχρεώσεις και τους δημιουργήσαμε νοοτροπία μαχαραγιά. Γέμισε η επαρχία με «Κέντρα Πολιτισμού», όπου «μπαγιαντέρες» κάθε λογής και φυλής άναβαν πούρο με φωτιά πεντοχίλιαρου! Το μπουκάλι με το ουΐσκυ βαπτίστηκε ... αγροτικό! Τώρα, όμως, που έρχονται τα «εξ εσπερίας νέφη» χτυπάμε το κεφάλι μας. Και που να φθάσουν τα «εξ Ανατολής» σαν εισέλθει η Τουρκία στην Ευρωπαϊκή Ένωση! Θα γίνει η Ελλάς vallis flentium (=κοιλάς κλαυθμώνων) και θα κινείται quasi osculaturium inter flentium et dolorum (=σαν εκκρεμές μεταξύ θλίψεως και οδύνης).
Δεν είμαι υπέρ μιας παιδείας που θα υποτάσσεται στην οικονομία. Θεωρώ ολέθριο να χαράσσεται μια εκπαιδευτική πολιτική με κριτήρια οικονομικής αναγκαιότητας. Θεωρώ ολέθρια όμως και την παιδεία που εθίζει τα παιδιά στην οκνηρία, που τα κουράζει με την παπαγαλία και το βάρος αχρήστων μαθημάτων. Το μεγαλύτερο κεφάλαιο της χώρας είναι τα κεφάλια των παιδιών της. Τούτη η παιδεία αποκεφαλίζει τα παιδιά. Τα κάνει ικανά να μην κάνουν τίποτε. Ούτε να βλαστημήσουν. Ακόμη και η αισχρολογία τους περιορίζεται στη λέξη που τα κάνει συνονόματα. Αν τους πεις βρισιά της περασμένης 20ετίας θα νομίσουν ότι μιλάς αρχαία Ελληνικά!
Είναι θλιβερή η εικόνα που παρουσιάζει σήμερα, παρουσίαζε χθες και θα παρουσιάζει κι αύριο η ελληνική κοινωνία: να υπάρχουν άνθρωποι άνω των 65 ετών, άνω των 70 ετών, που, ενώ έχουν συνταξιοδοτηθεί, εργάζονται νυχθημερόν, για να συντηρούν τα παιδιά τους μέχρι να τελειώσουν τις ατελείωτες σπουδές τους, τα παιδιά που λιώνουν τα νιάτα τους στα «κηφηνεία», που πάνε σπίτι τους να κοιμηθούν την ώρα που οι Αλβανοί πάνε για δουλειά, θα μου πείτε, τι δουλειά; Οποιαδήποτε δουλειά, αρκεί να είναι τίμια. Όταν μικροί - ακόμη στο Δημοτικό - μαθαίναμε απέξω τον Τυρταίο (ποιος τολμά σήμερα να διδάξει Τυρταίο;) δεν τον μαθαίναμε για να γίνουμε πολεμοχαρείς αλλά για να νοιώθουμε ντροπή, όταν στην μάχη της ζωής, στην πρώτη γραμμή είναι οι παλαιότεροι, οι «γεραιοί» και οι νέοι κρύβο­νται πίσω από τη σκιά τους. «Αισχρόν γαρ δη τούτο... κείσθαι πρόσθε νέων άνδρα παλαιότερον».
Σήμερα, βέβαια, οι χειρωνακτικές εργασίες ελέγχονται σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα από ξένους. Στις οικοδομές μιλούν αλβανικά, στα χωράφια πακιστανικά. Σε λίγο οι χειρωνακτικές επιχειρήσεις θα περάσουν στα χέρια των Κινέζων που κατασκευάζουν ήδη το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών ειδών που θυμίζουν... Ελλάδα. Ακόμη και τις σημαίες μας στην Κίνα τις φτιάχνουν! Κι εμείς; Εμείς, όπως πάντα, φτιάχνουμε τα τρία κακά της μοίρας μας. «Φτιάχνουμε» τη ζωή μας στην τηλοψία, που δίνει τα μοντέρνα πρότυπα οκνηρίας στη νεολαία, ποθούμε μια χρυσίζουσα ζωή σαν αυτήν που προσφέρει το «γυαλί», αγοράζουμε πολυτελή αυτοκίνητα με δόσεις, κάνουμε διακοπές με «διακοποδάνεια», εορτάζουμε με «εορτοδάνεια» και πεθαίνουμε με «πεθανοδάνεια». Έλεγε ο Φωκίων, που πλήρωσε τέσσερις δραχμές τη δεύτερη δόση του κωνείου που χρειαζόταν για να «απέλθει», πως στην Αθήνα δεν μπορεί ούτε δωρεάν να πεθάνει κανείς. Έπρεπε να ζούσε τώρα...
Λυπάμαι που θα το πω, αλλά πρέπει να το πω: το σχολείο, οι σχολές και τα ΜΜΕ σακάτεψαν και σακατεύουν τη νεολαία, γιατί μιλούν συνεχώς για τα δικαιώματά της - δικαιώματα στην τεμπελιά - και ποτέ για υποχρεώσεις, ποτέ για χρέος, ποτέ για καθήκον. Το καθήκον έγινε άγνωστη λέξη.
* Ο Σαράντος Καργάκος είναι ιστορικός - συγγραφέας


΄Ενας καινούργιος όμορφος  ιστότοπος ξεκίνησε τη λειτουργία του [Ελληνόπυργος(Γράλιστα)Καρδίτσης],με πλούσια θεματολογία [Ιστορία-Γεωγραφία-Πολιτισμός,Επικαιρότητα-Εκδηλώσεις κλπ.].
Αξίζει τον κόπο να τον επισκεφτείτε.

ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ
ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ  ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
ΝΟΜΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ

Π Ρ Ο Σ Κ Λ Η Σ Η

-       Την 24η του μηνός Μαρτίου, του έτους 2012, ημέρα Σάββατο και ώρα 10.00´[π.μ.], παρακαλείσθε όπως προσέλθετε στην ενταύθα και επί της οδού Ρούσβελτ 59 ισόγειο αίθουσα του Χατζηγιάννειου Πνευματικού Κέντρου, όπου θα πραγματοποιηθεί Γενική Συνέλευση των μελών του Συνδέσμου, με τα παρακάτω θέματα
       1.  Απολογισμός Διοικητικού Συμβουλίου.
      2.  Ενημέρωση των μελών του Συνδέσμου για συνταξιοδοτικά και άλλα θέματα.
       3.  Διάφορες Ανακοινώσεις.
-       Η παρουσία σας είναι απόλυτα απαραίτητη, για να μην πραγματοποιηθεί άλλη Συνέλευση, λόγω μη απαρτίας, προς περιορισμό των εξόδων του Συνδέσμου.-

                        Λάρισα, 07 Μαρτίου  2012    

                                                     ΕΚ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

22 Μαρτίου 2012

      Θεμα:"E ρ ώ τ η μ α".
                         Του  Νικολάου  ΜΠΕΤΣΙΟΥ
                          Υποστρατήγου ΕΛ.ΑΣ. ε.α.



                   Π Ρ Ο Σ
     1].κ.Υπουργό Πολιτισμού/Αθλητισμού
     2].Γενικό Γραμματέα Αθλητισμού
     3].Πρόεδρο Ε.Π.Ο.
     4].Πρόεδρo ΣΟΥΠΕΡ-ΛΙΓΚΑ
     
      Αξιότιμοι Κύριοι
     Μπορείτε να μας γνωρίσετε γιατί στους Ευρωπαικούς αγώνες του Champions και Europa league, τα Ελληνικά γήπεδα είναι< <Eκκλησίες>> και γιατί γίνονται <<Βαγδάτη>> στους Eλληνικούς αγώνες;;;
      ΚΟΥΙΖ. 
      Την απάντηση και σείς την ξέρετε και εμείς την γνωρίζουμε.......

21 Μαρτίου 2012

ΑΟΖ ΤΟ ΕΣΧΑΤΟ ΣΩΣΙΒΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΒΙΩΣΗ ΜΑΣ !
        Του Νίκου Λυγερού*


Ανάμεσα στα εθνικά θέματα, υπάρχει ένα που έχει αποκτήσει ιδιαίτερη αξία τον τελευταίο καιρό: είναι η ΑΟΖ. Ενώ υπάρχει ως θεωρητική οντότητα από το 1982, μόνο πρόσφατα έγινε μαζικά γνωστή στο ελληνικό γίγνεσθαι. Πλέον δεν υπάρχει καμία δικαιολογία καθυστέρησης της θέσπισης της από την Ελλάδα. Κατά συνέπεια, ανήκει στις πιο σημαντικές εκκρεμότητες του ελληνικού κράτους, το οποίο δεν πρέπει να απεμπολήσει τα δικαιώματά του. Έτσι η ΑΟΖ αποτελεί τώρα ένα κριτήριο για τις επόμενες εκλογές και θα πρέπει σιγά σιγά όλα τα κόμματα να δεσμευτούν με τυπικό ή τουλάχιστον άτυπο τρόπο, έτσι ώστε να συμμετάσχουν όλα στην εθνική προσπάθεια της θέσπισής της. Βέβαια, αυτή η τοποθέτηση δεν είναι ικανή συνθήκη, διότι θα πρέπει να υπάρξουν και διαπραγματεύσεις με τα άλλα κράτη όσον αφορά στην οριοθέτησή της, αλλά είναι σίγουρα απαραίτητη. Με άλλα λόγια, η ΑΟΖ είναι το πλαίσιο της αξιολογίας και όχι της αξιολόγησης των εκλογών. Διότι η ελληνική ΑΟΖ είναι μία αξία πάνω στην οποία ο λαός μας θα μπορέσει να χτίσει το μέλλον του. Η Κύπρος έδωσε το παράδειγμα σε όλο τον ελληνισμό με τις τολμηρές της αποφάσεις σ’ ένα πλαίσιο το οποίο ήταν αδιανόητο για πολλούς. Η εύρεση του φυσικού αερίου στο κοίτασμα Αφροδίτη που ανήκει στο οικόπεδο 12 και είναι ένα από τα φτωχότερα οικόπεδα, έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα. Δεν είμαστε σε πλαίσιο της θεωρίας αποφάσεων, αλλά της θεωρίας παιγνίων, διότι υπάρχουν κι άλλοι παίκτες με πρωτοβουλίες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η ΑΟΖ είναι η μόνη σοβαρή οικονομική λύση για την πατρίδα μας. Και είναι μία λύση που προέρχεται από δική μας στρατηγική κίνηση. Δεν είναι κάτι που επιβάλλεται από εξωτερικούς παράγοντες. Αντιπροσωπεύει την ελληνική αξιοπρέπεια μέσα στο πλαίσιο του Δικαίου της Θάλασσας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζουμε πρώτα την ανάκαμψη και μετά την ανάπτυξη της πατρίδας μας. Ενεργοποιούμε επίσης έναν άλλο κλάδο, ανεξάρτητο από τον τουρισμό, ο οποίος λειτουργεί με το ίδιο νοητικό σχήμα της βαριάς βιομηχανίας. Δεν είναι πια ένα θεωρητικό παράδειγμα, αλλά μία λύση επί του πρακτέου. Κανένα κόμμα λοιπόν δεν μπορεί να την αποφύγει, αν πραγματικά ενδιαφέρεται για το μέλλον της Ελλάδας και δεν κάνει απλώς πολιτικάντικες κινήσεις για να πάρει ψήφους, δίχως να έχει στη διάθεσή του στρατηγικό σχεδιασμό. Η ΑΟΖ δεν είναι ούτε φαινόμενο μόδας, ούτε φρασεολογία. Η ΑΟΖ χρειάζεται τόλμη και στρατηγική αποτελεσματικότητα, για να υλοποιηθεί και θα δείξει την αξία του καθενός και του κάθε κόμματος την ώρα της απόφασης. Ο λαός μας διαθέτει ένα μοχλό πίεσης για τις επόμενες εκλογές, για να μην ζήσει και πάλι την ίδια απραξία. Με την ΑΟΖ όλα είναι δυνατά και η Ελλάδα μπορεί, διότι με αυτή αποκτά μία αξία ανάλογη με τη Γαλλία στη Μεσόγειο και έχει το δεύτερο μεγαλύτερο εμβαδόν αμέσως μετά την Ιταλία. Αυτά είναι πλέον τα δεδομένα. Στους πολιτικούς ανήκει τώρα να τα αξιοποιήσουν, δίχως δικαιολογίες και καθυστερήσεις.

* Ο Νίκος Λυγερός είναι Στρατηγικός Σύμβουλος και καθηγητής γεωστρατηγικής.