14 Δεκεμβρίου 2016

Επιστολή της Ομοσπονδίας μας (Π.Ο.Α.Σ.Α) προς τον Πρωθυπουργό και αρμοδίους Υπουργούς, για Ασφαλιστικά-Συνταξιοδοτικά θέματα...


ΠΡΟΣ: 1. κ . Υπουργό Εργασίας κ. ΕΦΗ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ 
           2. κ. Υπουργό Εσωτερικών και Δ.Α. ΠΑΝΟ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗ 
           3. κ. Αν. Υπουργό Προστασίας του Πολίτη κ. Ν.ΤΟΣΚΑ 
           4. κ. Υπουργό Εθνικής 'Αμυνας κ. Π. ΚΑΜΜΕΝΟ 

ΚΟΙΝ: 1. κ. Πρόεδρο της Κυβέρνησης κ. Αλέξη ΤΣΙΠΡΑ 
           2. κ. Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Π. ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ 
           3. κ. Υπουργό Οικονομικών κ. Ε. ΤΣΑΚΑΛΩΤΟ 
           4. κ. Αρχηγό ΕΛ.ΑΣ. Αντ/γο κ. Κων/νο ΤΣΟΥΒΑΛΑ

 Αριθ΄ Πρωτ: 577 

ΘΕΜΑ: «Ασφαλιστικά-συνταξιοδοτικά θέματα - Νόμου 4387/2016»  
Οι ακολουθούμενες πολιτικές και οι μνημονιακοί νόμοι, με αποκορύφωνα το Ν. 4093/2012 και το Ν.4387/2016, έχουν οδηγήσει σε πλήρη απόγνωση τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, στην ενέργεια και αποστρατεία, έχουν πλήξει το κύρος και την αξιοπρέπειά τους, σε βαθμό που δείχνει ότι έχουν «στοχοποιηθεί», όσο καμία άλλη κατηγορία εργαζομένων. 
Πώς αλλιώς μπορεί να εξηγηθούν οι διπλές περικοπές  στις αποδοχές τους που επεφύλαξε ο αντισυνταγματικός Ν. 4093/12 και  η συνεχής περιφρόνηση των αποφάσεων του Σ.τ.Ε.  και του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που ζητούν την άρση των συνεπειών του νόμου και την επαναφορά των αποδοχών- συντάξεων στα προηγούμενα της ισχύος αυτού επίπεδα;
Πώς μπορεί να εξηγηθεί η συνεχής παρελκυστική τακτική της Κυβέρνησης να μην εφαρμόζει τις αποφάσεις ανωτάτων δικαστηρίων της χώρας, παρά τις περί  του αντιθέτου διαβεβαιώσεις από τα πλέον επίσημα χείλη, και αντ’ αυτού να εισάγει νέες δυσμενέστερες ρυθμίσεις με  το νέο ασφαλιστικό- συνταξιοδοτικό νόμο;
Ο νέος ασφαλιστικός νόμος (Ν.4387/16),  επιφέρει την πλήρη ισοπέδωση, στη λογική μιας απλουστευτικής προσέγγισης εξομοίωσης των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας στην ενέργεια και την αποστρατεία με όλες τις κατηγορίες συνταξιούχων, αγνοώντας προκλητικά την διαφορά που υπάρχει στις ιδιαίτερες  συνθήκες άσκησης των καθηκόντων τους, τα ακαθόριστα ωράρια εργασίας (που δεν αμείβονται πλήρως), την επικινδυνότητα της εργασίας , τον τρόπο αποζημίωσης τους για την εργασία που προσφέρουν, τη μη συμπλήρωση όλου του απαιτούμενου συνταξιοδοτικού βίου κλπ.
Ο νόμος επιχειρεί για πρώτη φορά την αποδέσμευση των συντάξεων των αποστράτων με το μισθολόγιο των ενεργεία, προφανώς από εισηγήσεις αρμοδίων εμπνευσμένων από την «αλήστου μνήμης» δήλωση  τ. Υπουργού για την αποκοπή του ομφάλιου λώρου μεταξύ εν ενεργεία και αποστράτων στελεχών.
Είναι προφανές ότι ο νόμος αυτός  αγνοεί παντελώς τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε. 2192 μέχρι 2196 του 2014 που αναγνωρίζουν ότι οι Ε.Δ. και τα Σ.Α. ανήκουν στον σκληρό πυρήνα του Κράτους και ότι χωρίς αυτές δεν θα υπήρχε Κράτος.
Οι επαχθείς ρυθμίσεις  στο θέμα των χηρών (άρθρο 12) με τις οποίες εξαρτάται η λήψη της σύνταξης από την ηλικία του/της επιζώντος συζύγου πλήττουν κυρίως τις χήρες των στελεχών Σ.Α.- Στρατιωτικών, που κατά κανόνα δεν εργάζονται (λόγω των συχνών μετακινήσεων των συζύγων τους, αλλά και  λόγω της φύσεως της εργασίας τους (υψηλότεροι δείκτες δυστυχημάτων και θνησιμότητας). 
Παραγνωρίζεται ότι τα στελέχη Σ.Α.-Στρατιωτικών δεν διαπραγματεύονται με τον εργοδότη τους (Δημόσιο) τις απολαβές τους, σε αντίθεση με τους Υπαλλήλους που και διαπραγματεύονται και αλλάζουν εργασία εφόσον αυτό είναι επωφελές για αυτούς.
Παραγνωρίζεται ότι τα στελέχη Σ.Α. -Στρατιωτικών  αποστρατεύονται βάσει του νόμου “περί Ιεραρχίας και προαγωγών“, όποτε το αποφασίσει η Υπηρεσία , χωρίς να έχουν συμπληρώσει τον απαιτούμενο αριθμό  ετών για πλήρη συνταξιοδότηση. Κατά συνέπεια ελάχιστοι φτάνουν στο υψηλότερο μισθολογικό κλιμάκιο.
Δεν λαμβάνεται υπόψη το γεγονός ότι η παραπάνω κατηγορία εργαζομένων μετά την αποστρατεία τους παραμένουν σε εφεδρεία με υποχρέωση παρουσίας και εκπαίδευσης και γενικά τρόπου διαβίωσης όπως  ως εν ενεργεία.
Στον ανωτέρω νόμο επιπρόσθετα:
Δεν προβλέπεται η συμμετοχή Αποστράτων, αλλά και εν ενεργεία στελεχών Σ.Α. -Στρατιωτικών  στο Εθνικό Συμβούλιο Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.ΣΥ.Κ.Α.), όπως και στον Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλειας (Ε.Φ.Κ.Α.), ενώ προβλέπεται τη συμμετοχή όλων των άλλων κατηγοριών ασφαλισμένων.
Δεν έχουν προβλεφθεί στον υπολογισμό της σύνταξης τα επιδόματα ευθύνης και επικινδυνότητας, προφανώς, γιατί ειδικά τα δεύτερα, ίσχυαν μόνο για  τα στελέχη Σ.Α. -Στρατιωτικών.
Με το νέο νόμο  επανέρχονται οι αδικίες και ανισότητες, ως προς  το εργασιακό των νέων συνταξιούχων, που ο Ν.4151/2013 είχε άρει.
Ο  Νόμος 4387/2016  είναι παράνομος, γιατί :
α). Καταργεί τις στρατιωτικές συντάξεις και τις αποδεσμεύει από την υποχρέωση καταβολής τους από το Δημόσιο , εντάσσοντάς τες στο νέο Ε.Φ.Κ.Α. που είναι αντίθετο με το Π.Δ. 169/07 του “ Κώδικα Στρατιωτικών και Πολιτικών Συντάξεων “και έχει τεκμηριωθεί απόλυτα στην απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου 46/2005. Έχει γίνει δεκτό νομολογιακά ότι η συνταξιοδότηση των δημοσίων λειτουργών, των στρατιωτικών και των υπαλλήλων από το Δημόσιο,  διεπόμενη από ιδιαίτερες συνταγματικές διατάξεις (άρθρα 73 παρ.2, 80 παρ.1 και 98 παρ.1 εδ. ε' του Συντάγματος) δεν εμπίπτει στην έννοια της κατά το άρθρο 22 παρ.4 του Συντάγματος κοινωνικής ασφαλίσεως γενικώς (πρβλ. ΣτΕ 1808/70, 99/68) και το Δημόσιο δεν ενεργεί ως Οργανισμός Κοινωνικής Ασφάλισης κατά την παροχή σύνταξης στους υπαλλήλους του, αλλά δυνάμει της σχέσης που το συνδέει με αυτούς και επί τη βάσει ειδικού συνταξιοδοτικού καθεστώτος (ΣτΕ 1970/2002, 1750/1993).   
   - Ας σημειωθεί ότι η ειδική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου επί διαφορών από συντάξεις του Δημοσίου κατοχυρώθηκε συνταγματικά ενόψει ακριβώς αυτής της ιδιαιτερότητας του συνταξιοδοτικού καθεστώτος των υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου.
β). Ενώ το Σ.τ.Ε. με τις Αποφάσεις της Ολομελείας του υπ΄αριθ. 2192 μέχρι 2196 του 2014 απαγορεύει την περαιτέρω μείωση των συντάξεων των στελεχών Σ.Α.-Στρατιωτικών, εν τούτοις με τον νέο νόμο, επέρχονται σημαντικές μειώσεις στις συντάξεις. 
γ). Μεθοδευμένα  αποδεσμεύονται οι συντάξεις από τους μισθούς των εν ενεργεία και έτσι το Κράτος προσδοκά να παρακάμψει τις αποφάσεις της Ολομελείας του Σ.τ.Ε 2192 μέχρι 2196 του 2014 και την 1128  του 2016. 
δ).Το Ελεγκτικό Συνέδριο κατά την επεξεργασία του σχεδίου νόμου (μετέπειτα Ν.4387/2016) είχε αποφανθεί ότι αυτό ήταν στα όρια της νομιμότητας,κυρίως λόγω ένταξης των συνταξιούχων του Δημοσίου στο ίδιο Ταμείο με τους συνταξιούχους του ιδιωτικού Τομέα.
ε). Οι Αστυνομικοί - Στρατιωτικοί όταν αποστρατεύονται δεν αποκαλούνται συνταξιούχοι, αλλά με  τον αποστρατευτικό βαθμό που τους απονέμει η Πολιτεία με εκδιδόμενο Προεδρικό Διάταγμα π.χ. “Ταξίαρχος εν αποστρατεία”. Η απονομή του αποστρατευτικού βαθμού δεν μπορεί να είναι μόνο στα χαρτιά και για το θεαθήναι , πρέπει να έχει και το ανάλογο αντίκρισμα. 
στ). Με τον Ν.4337/2015 (τρίτο μνημόνιο-σελίδα 1021) δεσμεύεται η Κυβέρνηση ότι θα εξεύρει πόρους για την αποκατάσταση των συντάξεων, σύμφωνα με τις αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε , επομένως η μη τήρηση της δέσμευσης αυτής πέραν των άλλων είναι και παράνομη.
ζ)Ο Υπουργός Εθνικής ʼΑμυνας κ. Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ έχει επανειλημμένα δεσμευθεί ότι το νέο ασφαλιστικό δεν θα αφορά τους Στρατιωτικούς και τους Αποστράτους και ότι σύμφωνη σε αυτό ήταν και η γνώμη του Πρωθυπουργού κ. Αλέξη ΤΣΙΠΡΑ. 
     - Πέραν των ανωτέρω τα στελέχη των Σωμάτων Ασφαλείας έχουν αδικηθεί από την υπαγωγή του Ταμείου τους, του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. στο Ε.Τ.Ε.Α. Είναι γνωστό ότι  με το Ν. 4142/2013, λόγω των ειδικών συνθηκών που διέπουν τη λειτουργία των Σωμάτων Ασφαλείας, όπως  ανεγνώρισε με τις αποφάσεις του το Σ.τ.Ε.και κατ' αναλογική εφαρμογή με τα ισχύοντα για  τα  ταμεία  των Ενόπλων Δυνάμεων, θεωρήθηκε επιβεβλημένη και μεταφέρθηκε η υπαγωγή του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. από το Υπουργείο Εργασίας στην εποπτεία του Υπουργείου Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη.  
    - Είναι γεγονός ότι χάρη στη χρηστή διαχείριση  διαχρονικά και των μέτρων που ελήφθησαν από το χρόνο υπαγωγής του στο Υπουργείο μας και εντεύθεν, (μειώσεις εφάπαξ, αύξηση εισφορών ασφαλισμένων κ.λ.π), διασφαλίζονταν η βιωσιμότητά του σε βάθος ετών και η δημιουργία πλεονασματικών χρήσεων παρά την ζημιά που υπέστη το Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.από την «αλόγιστη» εφαρμογή του PSI.
    - Με το τρίτο μνημόνιο (Ν.4337/2015), εντελώς ξαφνικά ένα υγιές και νοικοκυρεμένο Ταμείο εντάχθηκε σε ένα ανομοιογενές σύνολο ελλειμματικών Ταμείων,το Ε.Τ.Ε.Α, προφανώς για να συνεισφέρει με τα αποθεματικά του στη διάσωση τους. Επιπρόσθετα δεν προβλέφθηκε ούτε καν  η θεσμοθέτηση αυτόνομης   Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης του ΕΤΕΑΕΠ με θέματα μόνο των Τομέων Επικουρικής Ασφάλισης του ΤΕΑΠΑΣΑ.
      - Κατόπιν των ανωτέρω, καλούμε τους αρμοδίους κ.κ. Υπουργούς, την Κυβέρνηση συνολικά  και ειδικά τον Πρωθυπουργό  κ. Αλέξη ΤΣΙΠΡΑ,ως άμεσο και επιβεβλημένο ηθικά βήμα να σταματήσουν κάθε περικοπή στις συντάξεις μας και να εφαρμοστούν οι αποφάσεις της Ολομέλειας του Σ.τ.Ε  2192 μέχρι 2196 του 2014 και 1128 του 2016  το αργότερο από την 01-01-2018 (τότε λήγει η πληρωμή αναδρομικών του ν.4307/2014). 
      - Να αποκαταστήσουν την αυτοτέλεια του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. και να αναλάβουν πρωτοβουλία για τη δημιουργία ασφαλιστικού πυλώνα  Ενόπλων Δυνάμεων  και  Σωμάτων Ασφαλείας, όπως αρμόζει σε μια ειδική κατηγορία εργαζομένων, σύμφωνα με το Σύνταγμα, τους ειδικούς νόμους και τις αποφάσεις του Σ.τ.Ε. και του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
         -  Δηλώνουμε προς κάθε κατεύθυνση ότι θα συνεχίσουμε τους δικαστικούς αγώνες σε Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια, όσο η Κυβέρνηση περιφρονεί τη Δικαιοσύνη και δεν σέβεται τις αποφάσεις της. 
Δεσμευόμαστε όλοι οι Απόστρατοι των Σωμάτων Ασφαλείας, σε αρραγή ενότητα και ομοψυχία με τους εν ενεργεία συναδέλφους μας, ότι δεν πρόκειται  να υποστείλουμε τη σημαία του αγώνα, ή να  συμβιβασθούμε  με όσα συμβαίνουν  γύρω μας και να τα αποδεχθούμε ως αποτέλεσμα φυσικών νόμων, ή  ως άλλοθι  των μνημονίων, αλλά θα αγωνισθούμε μέχρι η δικαιοσύνη να γίνει πράξη. 
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
                          Ο       Ο
            Γεν. Γραμματέας         Πρόεδρος
 ΚΟΥΤΣΟΠΟΔΙΩΤΗΣ Οδυσσεύς      ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Ευάγγελος
    Αντιστράτηγος ε.α. ΕΛ.ΑΣ           Υποστράτηγος ε.α. ΕΛ.ΑΣ

1 σχόλιο:

  1. Πολύ ωραία τα αναγραφόμενα,αλλά υπάρχει μία πολύ σοβαρή παράλειψη! Έως σήμερα δέν υποβλήθηκε ΟΥΔΕΜΙΑ μήνυση κατά παντός υπευθύνου,ούτως ώστε να υποστεί τις ποινικές συνέπειες. Ένας συνάδελφος της Αεροπορίας,μέ ρώτησε"κατά ποίου"?και η απάντηση μου ήταν,ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ!!!Ποιός είναι υπεύθυνος,είναι καθήκον του αρμόδιου εισαγγελέα να τον βρεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.