Γράφει ο Βασίλειος Ροζής,Αντ/γος ε.α.-Πρόεδρος ΕΑΑΣ.
Το θέμα του επανυπολογισμού στις συντάξεις είναι ένα θέμα που κυριολεκτικά «καίει» τους περισσότερους συνταξιούχους.
Οι αλλαγές
που έρχονται για το προσωπικό των Ε.Δ. και των Σ.Α. ε.ε και ε.α είναι η
χαριστική βολή σε ένα κλάδο που στα χρόνια του μνημονίου είδε το
εισόδημα του να μειώνεται δραματικά ενώ οι υποχρεώσεις να αυξάνονται
καθιστώντας ακόμη καιτη φυσική διαβίωση του προβληματική.
Στο νέος
υπολογισμό συντάξεων για όσους έφυγαν από την υπηρεσία μέχρι
12/5/2016,(προ νόμου Κατρούγκαλου) η νέα σύνταξη (ανταποδοτικό σκέλος)
που επανυπολογίζεται με το γνωστό ως νόμο Κατρούγκαλουυπολογίζεται το
σύνολο των ετών, δηλαδή πραγματική υπηρεσία και διπλά έτη. Αυτό οδηγεί
σε ασφάλιση 40 ή 50 ή και 60 ετών υπηρεσίας.
Τα έτη αυτά
παίρνουν μεγαλύτερα ποσοστά αναπλήρωσης και δίνουν καλύτερο ποσό
ανταποδοτικής σύνταξης. Παρά ταύτα θα υπάρχουν μειώσεις ως 8% στην
συντριπτική πλειοψηφία κατά μέσο όρο όπως αποκάλυψαν στην εφημερίδα
“Ε.Τ” αρμόδια καθ ύλην στελέχη που μελετούν τον επανυπολογισμό στις
συντάξεις Ε.Δ και Σ.Α.
Χωρίς τα
διπλά έτη, σύμφωνα με προηγούμενο σενάριο, τότε οι περικοπές από
1/1/2019 θα ξεπερνούσαν το 25% και για τις μέχρι 12/5/2016 συντάξεις θα
υπήρχαν περικοπές με όριο το -18% (ανώτατο όριο περικοπής για όλους τους
συνταξιούχους) στην σημερινή σύνταξή τους. Το υπόλοιπο ποσοστό της
διαφοράς (το υπόλοιπο 7%) θα υπήρχε ως νέα προσωπική διαφορά που θα
καταργείτο στο άμεσο μέλλον.
Οι οδηγίες
που έχουν πάρει οι υπηρεσίες μηχανογράφησης του Γενικού Λογιστηρίου
σύμφωνα με πληροφορίες μας είναι να κάνουν τον επανυπολογισμό των
συντάξεων λαμβάνοντας υπόψη:
* Το σύνολο των ετών υπηρεσίας που είχαν οι απόστρατοι κατά την έξοδο στη σύνταξη, δηλαδή τα πραγματικά χρόνια συν τα διπλά έτη.
* Τις συντάξιμες αποδοχές που είχαν όχι όταν αποχώρησαν, αλλά αυτές που διαμορφώθηκαν μετά την αναπροσαρμογή που έγινε στο μισθολόγιο των στρατιωτικών με το νόμο 4307/2014, βάσει του οποίου η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. επέστρεψε το 50% από τις περικοπές που είχαν με το νόμο 4093/2012.
* Τις συντάξιμες αποδοχές που είχαν όχι όταν αποχώρησαν, αλλά αυτές που διαμορφώθηκαν μετά την αναπροσαρμογή που έγινε στο μισθολόγιο των στρατιωτικών με το νόμο 4307/2014, βάσει του οποίου η τότε κυβέρνηση της Ν.Δ. επέστρεψε το 50% από τις περικοπές που είχαν με το νόμο 4093/2012.
Οι
συντάξεις των αποστράτων δηλαδή είχαν επανυπολογιστεί το 2014 με τις
νέες αποδοχές που προέβλεπε ο νόμος για τους εν ενεργεία. Τότε ο
επανυπολογισμός βελτίωσε τις αποδοχές τους. Τώρα ο επανυπολογισμός του
νόμου Κατρούγκαλου επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ θα επιφέρει για την
πλειονότητα των συνταξιούχων των Ε.Δ. και των Σ.Α. μειώσεις.
Για
παράδειγμα, στα 40 έτη ο συντελεστής υπολογισμού της ανταποδοτικής
σύνταξης είναι 42,8% και για κάθε χρόνο πέραν των 40 ετών προσαυξάνεται
κατά 2%. Έτσι στα 50έτη το ποσοστό αναπλήρωσης είναι 62,8% (10 έτη x 2 =
20% + 42,8 = 62,8%) και στα 60 έτη είναι 82,8% επί των συντάξιμων
αποδοχών. Επάνω στο νέο ποσό σύνταξης θα προστεθεί και η Εθνική των 384 €.
Η νέα
σύνταξη ωστόσο, πλην ελαχίστων περιπτώσεων, θα είναι μικρότερη από την
καταβαλλόμενη που παίρνουν σήμερα γιατί στο νέο καθεστώς με το νόμο
4387/2016 που έφτιαξαν τρόικα και Κατρούγκαλος ο κανόνας είναι ότι οι
συντάξεις που επανυπολογίζονται να είναι μικρότερες και σπανίως να είναι
έστω και κατά το ελάχιστο παραπάνω.
Κερδισμένοι
με ενδεχόμενη αύξηση σύνταξης λόγω επανυπολογισμού ενδέχεται να είναι
περίπου μόνο το 2% των Αποστράτων, δηλαδή αυτών που υπηρέτησαν σε
Αεροπορία και Ειδικές Δυνάμεις (υποβρύχια, καταδρομείς κ.λπ.), καθώς με
τα διπλά πτητικά και καταδυτικά εξάμηνα φτάνουν ως και στα 60 έτη
υπηρεσίας. Ο επανυπολογισμός τους ευνοεί μεν, αλλά ο νόμος έχει παγώσει
κάθε αύξηση συντάξεων ως και το 2022. Οπότε μέχρι τότε άνθρακες ο
θησαυρός και μετά βλέπουμε…
Η Ε.Α.Α.Σ.
ως γνωστό έχει προσφύγει στο Σ.τ.Ε. κατά των διατάξεων του εκτρώματος
του επονομαζόμενου Νόμου Κατρούγκαλου (Ν.4387/16), η οποία μετά από
αναβολή εκδικάσθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2017 και αναμένουμε τη σχετική απόφαση.
Επίσης προσφυγή κατατέθηκε και στην αρμόδια Επιτροπή Συμμόρφωσης του
Σ.τ.Ε., μετά από δύο αναβολές ελπίζουμε να εκδικαστεί στις 9 Μαΐου 2018,
και αφορά τη μη συμμόρφωσης της Διοίκησης για τις αποφάσεις 1128/16και
2192/14 κατά των Ν. 4307/14 και 4093/12. (Υπόλοιπο 50%).
Θλίψη όμως
προκαλεί το γεγονός ότι η παρά τις επανειλημμένες δικαιώσεις μας από το
Σ.τ.Ε.ή το Ελεγκτικό Συνέδριο η μη συμμόρφωση της Εκτελεστικής Εξουσίας
(Κυβέρνησης) σε αποφάσεις της Δικαστικής Εξουσίας,ισοτίμων Εξουσιών
κατά το Σύνταγμα της χώρας, έχει ως αποτέλεσμα την έλλειψη εμπιστοσύνης
του πολίτη να βρίσκειτο δίκαιο του και επιπλέον δείχνει αίσθημα
αυταρχισμού, απαξίωσης και μη σεβασμού αυτής, δηλαδή της Δικαστικής από
την Εκτελεστική. Ως πότε θα συνεχίζεται αυτή η κατάσταση, καθόσον κατά
τη ταπεινή άποψη μου, πρόκειται περί Συνταγματικής εκτροπής και έλλειμμα
Δημοκρατίας;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.