Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ε.Σ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Ε.Σ.. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

18 Ιουλίου 2015

Τι ισχύει για τους Στρατιωτικούς για τον τρόπο υπολογισμού των Συντάξεων...


Γράφει ο Πρόεδρος της ΕΣΠΕΘ, Λοχαγός (Ο) Ηλίας Νατσιούλας 

Το πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε στη Βουλή περιλαμβάνει αλλαγή στον τρόπο υπολογισμού των συντάξεων για όσους είχαν θεμελιωμένα δικαιώματα, και υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης μετά την 01-01-2015. Η Ειδική Διάταξη δεν υπήρχε στο αρχικό σχέδιο που κατατέθηκε και "πέρασε" την τελευταία στιγμή και επηρεάζει όσους υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης για σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας µετά την 01-01-2015 ενώ προηγουμένως ίσχυε, με βάση το Ν. 3863/2010 μόνο για όσους ασφαλισμένους θεμελίωναν δικαίωμα συνταξιοδότησης μετά την 01-01-2015=====>> 
 Προηγούμενη διάταξη:  Όσοι έχουν υπαχθεί για πρώτη φορά στην ασφάλιση οποιουδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο έως και 31-12-2010 και θεμελιώνουν δικαίωμα σε σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας μετά την 01-01-2015, δικαιούνται: 
Νέα διάταξη: Όσοι έχουν υπαχθεί για πρώτη φορά στην ασφάλιση οποιοδήποτε φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δηµόσιο έως και 31-12-2010 και υποβάλλουν αίτηση συνταξιοδότησης για σύνταξη γήρατος ή αναπηρίας µετά την 01-01-2015 δικαιούνται:».  
Τι ισχύει για του Στρατιωτικούς: 
Σύμφωνα με το άρθρο 1 του Ν.3863/2010 τα θέματα του νόμου αυτού που αναφέρονται στους τακτικούς υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου, τους στρατιωτικούς και τους τακτικούς υπαλλήλους των Ν.Π.Δ.Δ., Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α΄ και β΄βαθμίδας,θα ρυθμιστούν με Ειδικό Συνταξιοδοτικό Νόμο των αρμόδιων Υπουργών και ο οποίος είναι ο μετέπειτα Ν. 3865/2010. 
Στην παρούσα φάση δεν επηρεάζεται ο τρόπος υπολογισμού της σύνταξης των στρατιωτικών για όσους έχουν θεμελιωμένα δικαιώματα μέχρι 31-12-2014 και έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης μετά την 01-01-2015 καθώς δεν έχει τροποποιηθεί το αντίστοιχο κομμάτι του ν.3865/2010 για τους Στρατιωτικούς.  Διάφορες πηγές, χωρίς ωστόσο να έχουν ούτε τη γνώση αλλά ούτε και την πληροφορία για τις αλλαγές που επέρχονται στα διάφορα νομοθετήματα και εάν αυτά αφορούν και τoυς στρατιωτικούς, σπεύδουν εντελώς αυθαίρετα και σε πολλές των περιπτώσεων λανθασμένα να ερμηνεύσουν κατά το δοκούν διατάξεις, δημιουργώντας πανικό και σύγχυση. Ήδη μέλη μας μας ανέφεραν ότι του λένε ότι θα λάβουν σύνταξη 380€!!! Για αυτό παρακαλούνται τα μέλη μας να μας εμπιστεύονται, να παρακολουθοπυν και να ενημερώνονται ανελλιπώς από εμάς.
Για πληρέστερη ενημέρωση η διάταξη που αφορά τους Στρατιωτικούς είναι στην παράγ '3" του άρθρου "4" του Ν.3865/2010,είναι σε ισχύ μέχρι και σήμερα και ορίζει ότι μόνο όσοι έχουν υπαχθεί για πρώτη φορά στην ασφάλιση του Δημοσίου έως και 31.12.2010 και θεμελιώνουν δικαίωμα σύνταξης μετά την 1.1.2015 δικαιούνται:  
(α). Αναλογικό τμήμα σύνταξης που αντιστοιχεί στο χρόνο ασφάλισής τους στο Δημόσιο έως 31-12-2010, το οποίο υπολογίζεται με βάση τις οικείες διατάξεις του Π.Δ. 169/2007, του Ν. 2084/1992, καθώς και κάθε άλλης γενικής ή Ειδικής Διάταξης, όπως αυτές ισχύουν κατά το χρόνο συνταξιοδότησής τους.
(β). Αναλογικό τμήμα σύνταξης με βάση το χρόνο ασφάλισής τους από 01-01-2011 έως την ημερομηνία συνταξιοδότησής τους.

21 Αυγούστου 2014

ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΜΙΣΘΟΥΣ - ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΚΟΡΟΪΔΙΑΣ!!!


Νέο μισθολόγιο των Στρατιωτικών προωθεί άμεσα η κυβέρνηση. Με τον τρόπο αυτόν, θα αποφύγει τον σκόπελο της πλήρους εφαρμογής της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Το νέο μισθολόγιο των στρατιωτικών και του προσωπικού των Σωμάτων Ασφαλείας έχει ήδη διαμορφωθεί από τους τεχνοκράτες του υπουργείου Οικονομικών. 
Σε αυτό το προσχέδιο προβλέπονται κλιμακωτές αυξήσεις μέχρι 10% στις σημερινές αποδοχές των στρατιωτικών. Φυσικά, αυτή η πρόβλεψη απέχει παρασάγγας από την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. 
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (Σ.τ.Ε.) με τις υπ’ αριθμ. 2192-2196/2014 αποφάσεις της δικαιώνει τους στρατιωτικούς και το προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας, εν ενεργεία και αποστράτους, για τις αναδρομικές μειώσεις των αποδοχών τους......>>
Ομόφωνη έγκριση: 
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του Σ.τ.Ε. ομόφωνα έκρινε ότι οι περικοπές των αποδοχών όλων των Στρατιωτικων και όλων των Σωμάτων Ασφαλείας που έγιναν αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012 κατ’ επιταγή του νόμου 4093/2012 είναι αντισυνταγματικές
Υπενθυμίζεται ότι με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών (οικ. 2834080022/14.11.2012) που εκδόθηκε στο πλαίσιο του νόμου 4093/2012, με τον οποίο εγκρίθηκε το μεσοπρόθεσμο πλαίσιο δημοσιονομικής στρατηγικής για την τριετία 2013-2016, έγιναν οι επίμαχες περικοπές των αποδοχών, εν ενεργεία και συνταξιούχων, και υποχρεώθηκαν παράλληλα να επιστρέψουν τις αποδοχές που είχαν ήδη καταβληθεί σε αυτούς αναδρομικά από την 1η Αυγούστου 2012.
Στις αποφάσεις της Ολομέλειας αναφέρεται ότι από τις συνταγματικές απαγορεύσεις και τους ειδικούς περιορισμούς των ατομικών δικαιωμάτων τους που διέπονται οι ένστολοι, αλλά και από τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας, απορρέει εμμέσως μια ευνοϊκή μεταχείριση προς αυτούς και οι αποδοχές των ένστολων πρέπει «να είναι επαρκείς για αξιοπρεπή διαβίωση και ανάλογες της σημασίας της αποστολής τους για το κράτος».  
Αύξηση έως και 35%: 
Στην περίπτωση που εφαρμοζόταν ακριβώς η παραπάνω απόφαση του ΣτΕ., τότε οι αποδοχές των εν ενεργεία θα αύξαναν από 30%-55%, ενώ οι συνταξιούχοι στρατιωτικοί θα έβλεπαν τις συντάξεις τους να αυξάνονταν από 25%-40%
Οι αυξήσεις αυτές είναι ασφαλώς σύννομες, αλλά η κυβέρνηση εκτιμά ότι αν εφαρμοστεί κατά γράμμα η απόφαση του Σ.τ.Ε, θα προκαλέσει σοβαρά δημοσιονομικά προβλήματα και θα υποχρεωθεί να βρει ισοδύναμα, είτε αυξάνοντας τους φόρους, είτε περικόπτοντας δημόσιες δαπάνες που προορίζονται για κρίσιμους κοινωνικούς τομείς. 
Ήδη το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα Γενικά Επιτελεία (στρατού, ναυτικού, αεροπορίας), να καταθέσουν, το συντομότερο, τις προτάσεις τους, για το νέο μισθολόγιο. 
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ», η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ θα κάνει αποδεκτή την πρόταση των Γενικών Επιτελείων, που είναι η πλήρης και άμεση εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, δηλαδή επαναφορά των μισθών και των συντάξεων των Στρατιωτικών στα επίπεδα του Ιουλίου του 2012.
Επιμένουν κλιμακωτά: 
Οι αρμόδιοι υπουργοί Γκ. Χαρδούβελης και Χρ. Σταικούρας είναι βέβαιο ότι θα απορρίψουν την πρόταση του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και θα επιμείνουν στην κλιμακωτή αύξηση, μέσω του νέου μισθολογίου, μέχρι 10% (οροφή). 
Στη περίπτωση αυτή (διαφωνία των υπουργείων Οικονομικών και Εθνικής Άμυνας) θα κληθεί ο πρωθυπουργός Α. Σαμαράς να δώσει συμβιβαστική λύση, που θα ικανοποιεί σχετικά και τα δύο υπουργεία. Ίσως με πρωθυπουργική εντολή να ανέβει το ποσοστό της αύξησης από το 10% στο 12%, αλλά δεν υπάρχει περίπτωση να ζητήσει ο πρωθυπουργός της χώρας την πλήρη εφαρμογή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας, αφού αναγνωρίζει ότι θα είναι πολύ υψηλό το δημοσιονομικό κόστος, ενώ η πλήρης αποκατάσταση των μισθολογικών αδικιών των Στρατιωτικών και Σ.Α. στα επίπεδα του 2012 θα πυροδοτήσει και έντονες κοινωνικές αντιδράσεις. Εφημερίδα "ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ".