3 Απριλίου 2017

«Οι λογισμοί του κόσμου και η γαλήνη του Χριστού»...



*(Απόσπασμα από την ομιλία του π.Ανδρέα Κονάνου,την 2 Απριλίου 2017, Κυριακή Ε΄νηστειών στον΄Αγιο Νικόλαο Λάρισας).
 
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓ.ΝΙΚΟΛΟΥ ΛΑΡΙΣΑΣ
Οι λογισμοί σε πάνε πίσω σε κουράζουν.Να μην έχετε λογισμούς για κανένα.

Κάποτε μιλούσα και ένας κοιτούσε συνέχεια το ρολόϊ του και νόμιζα ότι βαρέθηκε να με ακούει.Τελικά εκείνος κοιτούσε το ρολόι για να μην τελειώσει η ομιλία μου,όπως μου είπε ο ίδιος όταν πέρασε να με χαιρετήσει. απαντώντας στην ερώτησή μου γιατί κοιτούσε συνέχεια το ρολόι του. Αλλιώς ερμηνεύω εγώ ένα λογισμό αλλιώς  ένας άλλος.

Έλεγε ο π.Παϊσιος,δεν βοηθάω εγώ. Ο Θεός βοηθάει τους άλλους και λύνει τα προβλήματά τους. Πήγαιναν πολλοί αλλά δεν λυνόταν τα προβλήματα όλων. Εγώ έλεγε έχω ένα κατσαβίδι και διορθώνω  τους λογισμούς  τους. Πώς να σκέφτονται,να μην ταλαιπωρούνται από τους λογισμούς τους.Διαφορετικά βλέπεις την ζωή με καλό και φωτεινό λογισμό.

Ήταν νύκτα κτυπούσαν τα μουσικά όργανα και έψαχνα να βρω λογισμούς .Τελικά σκέφθηκα  και είπα  «δόξα τω Θεώ  γλεντούν οι άνθρωποι, δεν έχουν λύπη,δεν υπάρχει σεισμός δεν υπάρχει  κάτι το κακό». Εάν πεις τι μου συνέβη και πως θα περάσει η νύκτα και πότε θα κοιμηθώ και τι θα γίνει δεν ησυχάζεις,δεν ηρεμείς, ταλαιπωρείσαι.

Εξομολογή σου, πες στον πνευματικό σου τι σου συμβαίνει και προχώρα.

Μου λέει μια κυρία που χώρισε με τον άνδρα της.Πόνεσα πολύ με το διαζύγιο, αλλά δόξα τω Θεώ, σκέφτομαι μόνο τα καλά με εκείνο. Δεν σκέφτομαι λογισμούς κακούς σε βάρος του, ούτε λέω κάτι στα παιδιά. Σκέφτομαι μόνο τα καλά για εκείνον. Έτσι σκεφτότανε η γυναίκα εκείνη, άσχετα αν ο άνδρας της δεν φρόντισε να ανοίξει την κορδέλα  για να ιδεί τι έχει μέσα το πακέτο και να φροντίσει να βρει τα καλά της γυναίκας του.

Ήλθε, κάποτε, η μάνα με τα μαύρα να με χαιρετήσει και της λέω αντέχεις; Τι να κάνω πάτερ αφού ο Θεός το επέτρεψε; Δεν βγάζει πουθενά να κλαις, να κτυπιέσαι να φωνάζεις.

Ο λογισμός είναι ευέλικτος, αυτό σημαίνει ότι, όταν η πόρτα δεν ανοίγει δεν θα την σπάσεις, θα πας από την διπλανή («πόρτα που δεν σου ανοίγει,μην την σπάσεις»,λένε οι Γεροντάδες στο΄Αγιον΄Ορος. Θα ακολουθήσεις άλλον δρόμο που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια, χωρίς  ταλαιπωρία. Ο Θεός δεν θέλει να σπάσεις την πόρτα, δηλ.να γίνει με το ζόρι αυτό που θέλεις. Αν επιμείνεις μετά από χρόνια θα το μετανοιώσεις,θα σπάσεις τα μούτρα σου.

Χώρισε η άλλη με τον Κώστα. Εκείνος παντρεύτηκε και έκανε παιδιά. Εκείνη κόλλησε. Αυτό λέγεται προσκόλληση στην εκκλησιαστική γλώσσα. Καθηλώθηκε, αρρώστησε. Δεν μπορώ να τον βγάλω από την σκέψη, μου λέει.

Ο Θεός θέλει το ΤΩΡΑ όχι το παρελθόν. Να ζούμε το σήμερα. Δεν μιλάμε για το χθες και προχθές διότι πέρασε. Ούτε για το μέλλον το μακρινό, άϊντε  να σκεφθείς…για το αύριο ή το μεθαύριο. Μερικοί ανακαλύπτουμε περιστατικά που έγιναν πριν από χρόνια και καταλήγουμε σε  καυγάδες. Μάταιοι λογισμοί. Η θεία κοινωνία είναι  «εις άφεσιν αμαρτιών». Το έζησα, το μετάνοιωσα, μου  συγχωρέθηκε, ξεπλύθηκε με την  Θεία μετάληψη. Αλλάζω ζωή, προχωρώ, είμαι κοντά στον Θεό.

Ζήστε το τώρα, μην επιστρέφετε στα παλιά. Κάποτε ήταν ένας και  πέρασε μια γυναίκα απέναντι. Ο άλλος το θυμότανε συνέχεια. Εκείνος το έκανε και διήρκησε  τρία λεπτά. Ο άλλος πήρε το περιστατικό και το είχε συνέχεια μαζί του, το έφερε σπίτι του,το είχε στον λογισμό του,στην σκέψη του.

Λογισμοί διάφοροι μας καταποντίζουν,… ότι μας κυνηγάνε όλοι και ότι μας έκαναν μάγια κλπ. Εσύ- ρώτησα κάποιον -πας στην Εκκλησία, είσαι κοντά στον Θεό ,δεν κρίνεις ,δεν ασχολείσαι με τον άλλον; Απάντησε αρνητικά. Ε, εσύ είσαι το πρόβλημα, όχι οι άλλοι που σκέφτεσαι.

Ο μοναχός πήγε στον γέροντα και του είπε ότι έκλεψε ένα αυγό. Πως το έκανες αυτό του λέει ο Γέροντας.Ο διάβολος μου έβαλε είπε.Βρε παιδί μου άστα αυτά. Που το βρήκες το αυγό. Το βρήκα εκεί  πάνω, πέρασα τυχαία κλπ. Πάλι δικαιολογία. Και που το έψησες; Δεν είχα κάτι και σκέφθηκα το κλειδί (εκείνο το μεγάλο το παλιό κλειδί),πήρα μια λαμπάδα  το έβαλα από πάνω και ψήθηκε! Μα,παιδί μου-λέει ο Γέροντας- που το σκέφθηκες αυτό; Ο  διάβολος μου έβαλε, απάντησε στον Γέροντα ! Και τότε  παρουσιάστηκε ο διάβολος και  λέει : «..Ψέμματα σε λέει, αυτό (δηλ.να ψήσει το αυγό πάνω στο κλειδί),ούτε και εγώ το σκέφτηκα, μόνος του το σκέφτηκε»!!

Οι σαρκικοί λογισμοί, όπως έλεγε ο π.Επιφάνιος  Θεοδωρόπουλος « το θέμα σάρξ το λύνει η πλάξ». Δηλαδή  ο τάφος λύνει το θέμα αυτό των λογισμών, των σαρκικών λογισμών. Συναντάς γέρους πριν τον θάνατο και ταλαιπωρούνται με τέτοιους λογισμούς. Να εξομολογούμαστε και να τους διώχνουμε τους λογισμούς. Μου λέει ο άλλος «πνίγομαι από σαρκικούς λογισμούς». Πόσο χρονών  είσαι, 28 μου απαντάει. Βρε παιδί μου εάν δεν έχεις τώρα τέτοιους λογισμούς πότε θα έχεις; Κάποιος γέρος στο νοσοκομείο,μου ψυθιρίζει στο αυτί «πάτερ σαρκικοί λογισμοί,θέλω να τους εξομολογηθώ.», μετά από λίγη ώρα πέθανε.

Λογισμοί αυτοκτονίας. Όταν υπάρχει κάτι τέτοιο αμέσως στον πνευματικό  και στο γιατρό, διότι αυτός ο λογισμός δεν είναι εκ Θεού, είναι εκ του διαβόλου. Καλύτερα, έλεγε ένας Γέροντας, να αμαρτήσεις παρά να αυτοκτονήσεις. Διότι η αμαρτία εξομολογείται και συγχωρείται. Το άλλο; Τι γίνεται μετά;

Στρωτοί λογισμοί, θα τα καταφέρεις ότι και να κάνεις. Και μοναχός να γίνεις και θα  ταλαιπωρηθείς και θα ταλαιπωρείς. Και ο παντρεμένος αν δεν έχει στοιχειώδη ισορροπία νοητική, ψυχική, πνευματική  δεν θα προκόψει, θα δημιουργήσει προβλήματα. Όταν το  κεφάλι σου είναι σε  «τρικυμία κρανίου» πως θα σταθείς δίπλα στον άλλον άνθρωπο;

Η ζωή είναι ωραία, όταν την δεις ωραία. Όταν είσαι μπερδεμένος, τότε όλα μπερδεμένα τα βλέπεις.

 Ο π.Παίσιος είδε μια μπαταρία κινέζικη είδε το  σήμα του ηλεκτρικού πόλου (+)  και είπε  «..α ωραία χριστιανοί οι Κινέζοι, να σταυρός, καλοί άνθρωποι οι Κινέζοι». Όλο το καλό σκεφτότανε.

Στα Ιεροσόλυμα όταν πάμε, στην αρχή όλοι  βλέπουμε τα καλά.  Μόνον ο καλός μας εαυτός. Αργότερα βγαίνουν τα υπόλοιπα. Μια κυρία, όταν πήγαμε στα Ιεροσόλυμα, λαϊκός ακόμη, από την αρχή μέχρι το τέλος κάτι  δεν της πήγαινε καλά. Κλείσε το κλιματιστικό, όχι αυτό, γιατί εκείνο; Πάντοτε κάτι είχε να πει. Ήταν Τετάρτη και μας είπε ο Ιερέας φάτε ψάρι σήμερα και μια άλλη μέρα στην Αθήνα τρώτε νηστίσιμο. Όλοι φάγαμε ψάρι, εκείνη ζήτησε σαλάτα. Είχε λάδι και επέστρεψε το πιάτο και ζήτησε χωρίς λάδι. Εκείνη νήστεψε αλλά δεν γαλήνεψε, δεν γλύκανε. Πήγαμε στο ξενοδοχείο, ήλθε στο διπλανό δωμάτιο και μου είπε, εσύ τι δωμάτιο έχεις, έχει ντουζ ή  μπανιέρα;! Είναι μικρό το δικό μου, το δικό σου μεγαλύτερο. Οι λογισμοί της δεν της άφηναν. Την πείραζε ο λογισμός της. Και το κερασάκι στην τούρτα ήταν, όταν γυρίσαμε στην Αθήνα, στο αεροδρόμιο έλλειπε το αυτοκίνητο. Της το είχανε κλέψει. Μην στεναχωριέσαι συμβαίνει αυτό. Ξεκινάνε  καυγάδες από λογισμούς, από την προηγούμενη ημέρα πριν ξεκινήσουμε για κάπου. Σκεφτόμαστε όλα τα αντίθετα, μην συμβεί τούτο, μην συμβεί το άλλο.

Μας αγαπάει ο Θεός. Ο Θεός είναι μια αγκαλιά. Να παρακαλάμε τον Θεό και να τον ευχαριστούμε γιατί μας αγαπάει και μας συγχωράει και μας  δέχεται όπως είμαστε.

Λογισμοί ενοχής και καταπίεσης από τον Θεό, ότι  ο Θεός θα μας τιμωρήσει.

Ο Θεός πάντα συγχωρεί, περιμένοντας την μετάνοιά μας.
Εύχομαι να περάσετε άγιες γιορτές και να έχετε ΄Αγιους λογισμούς. Και να εύχεσθε και για μένα να είναι οι λογισμοί φωτεινοί και θεάρεστοι.
* Από τις προσωπικές σημειώσεις του αγαπητού
      συναδέλφου Σωτηρίου Αθαν.Μουντζούρη 

1 σχόλιο:

  1. Συγχαρητήρια για την ποικιλία των αναρτημένων θεμάτων. Απηχεί τα ενδιαφέροντα πολλών διαδικτυακών αναγνωστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.