1 Ιουνίου 2017

΄Εκθεση Πεπραγμένων του Δ.Σ.της Ομοσπονδίας μας (Π.Ο.Α.Σ.Α.) - Συνταξιοδοτικά-Ασφαλιστικά και λοιπά Θέματα,που συζητήθηκαν στο 18ο Συνέδριο της 26/27-05-2017 στον ΄Αγιο Ανδρέα-Ν.Μάκρης-Αττικής...


 Ο Πρόεδρος της Π.Ο.Α.Σ.Α. Υποστράτηγος ε.α. ΧΡΙΣΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ Ευάγγελος παρουσίασε τα πεπραγμένα του Δ. Σ.

Τρία χρόνια μετά την εκλογή μας στο 15ο Συνέδριο, βρισκόμαστε σήμερα ενώπιον σας προκειμένου να κάνουμε τον τριετή απολογισμό μας και να μας κρίνετε αν και κατά πόσο κινηθήκαμε μέσα στα πλαίσια των εξαγγελιών μας.
Με κοινή δράση, αγώνα και κατάθεση ψυχής το Δ.Σ. της Π.Ο.Α.Σ.Α. κατάφερε:
•    ΝΑ ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΕΙ την Π.Ο.Α.Σ.Α. από μια Ομοσπονδία σε αποσύνθεση, μαραζωμένη, διχασμένη και εν υπνώσει ευρισκόμενη σε μια Ομοσπονδία που εκφράζει, πλέον, όλους τους απόστρατους, σε μια Ομοσπονδία «ΣΠΙΤΙ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΡΑΤΩΝ».
•    ΝΑ ΑΝΑΝΕΩΣΕΙ και ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ την Π.Ο.Α.Σ.Α. κυρίαρχη δύναμη ανάμεσα στις ενώσεις αποστράτων που αν μείνουν μόνες τους κινδυνεύουν να χαρακτηριστούν ενώσεις – σφραγίδα και να την ΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ισότιμο συνομιλητή με τις θεσμικές ενώσεις των Ε.Δ. και τις Ομοσπονδίες των άλλων κλάδων εργαζομένων ή συνταξιούχων.
•    ΝΑ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΕΙ στην Π.Ο.Α.Σ.Α. μια νοοτροπία διεκδικητή των κεκτημένων και της τρωθείσας αξιοπρέπειας των αποστράτων απέναντι στην κατά καιρούς κυβερνητική αναλγησία απέναντί μας.
•    ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ συνθήκες οικονομικής αυτοτέλειας ενός εκάστου των μελών της ως και της Π.Ο.Α.Σ.Α. προκειμένου  να ανθήσει η αλληλεγγύη, η κοινωνική προσφορά, η συμμετοχή ως και η συνεργασία μεταξύ των αποστράτων, προκειμένου όλοι μαζί με κοινές προσπάθειες να διεκδικήσουμε αυτά που δικαιούμαστε και που σκόπιμα μας στερούν οι διαχρονικά κυβερνώντες.
•    ΝΑ ΚΡΑΤΗΣΕΙ την ΠΟΑΣΑ μακράν και πέραν των κομματικών αντιπαραθέσεων αλλά μέσα στην πολιτική και στα γεγονότα και με τη βοήθεια όλων σας να την κάνει ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ – ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΗ – ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΗ.
•    ΝΑ ΚΑΘΙΕΡΩΣΕΙ στην Π.Ο.Α.Σ.Α. την συνείδηση των πολλών και όχι του ενός, μακράν και πέρα από προσωπικά συμφέροντα, αντιθέσεις, προσωπικές προβολές και απαξιωτικές συμπεριφορές αναδεικνύοντας παράλληλα εκδηλώσεις που είχαν απαξιωθεί με το πέρασμα του χρόνου.
•    ΝΑ ΣΥΣΦΙΞΕΙ τις σχέσεις με τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εν ενεργεία συναδέλφων ως και με το Αρχηγείο και να περάσει το νόημα της συνέχειας. Αποτέλεσμα αυτού ήταν η αναβάθμιση της γιορτής των αποστράτων, η καθιέρωση 15νθήμερων διακοπών των αποστράτων στις παιδικές κατασκηνώσεις του Αγ. Ανδρέα, η εντολή – διαταγή του κ. Αρχηγού για συγκεκριμένη – τιμητική συμπεριφορά των εν ενεργεία συναδέλφων μας απέναντι στους απόστρατους, η εξασφάλιση χώρων για τη στέγαση των γραφείων των αποστράτων ανά την επικράτεια, η διάθεση εν ενεργεία προσωπικού στα γραφεία μας, η κράτηση της εισφοράς δια μέσου του ΤΕΑΠΑΣΑ και το κυρίαρχο η δημιουργία του ΠΟΚΕΑ.
•    ΝΑ ΠΑΡΑΣΤΕΙ η ΠΟΑΣΑ και να μιλήσει εκπρόσωπος της στις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις ενστόλων που έγιναν ποτέ στη πατρίδα μας εξασφαλίζοντας έτσι τη συνέχεια της διαχρονικής σχέσης ανάμεσα στους ενεργεία και εν αποστρατεία συναδέλφους.

ΕΔΩ θέλω να επισημάνω με ιδιαίτερη έμφαση ότι η Π.Ο.ΑΣ.Α ανέλαβε και έφερε σε πέρας μια ιδιαίτερη και δύσκολη αποστολή που ήταν το ξύπνημα του φρονήματος των αποστράτων απέναντι στην τρωθείσα αξιοπρέπειά τους και με πρωτοβουλίες της να δημιουργηθεί ο ΘΕΣΜΟΣ των ΠΡΟΣΥΝΕΔΡΙΑΚΩΝ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΩΝ ένας θεσμός που αντιμετωπίστηκε ιδιαίτερα θετικά από τις τοπικές κοινωνίες των πόλεων όπου έλαβε χώρα, ένας θεσμός που μας φέρνει πιο κοντά και στους πολίτες ενισχύει το γόητρο και την παρουσία μας στα δρώμενα μιας εκάστης τοπικής κοινωνίας.
 
ΤΕΛΟΣ ΑΝΟΙΞΑΜΕ την ΠΟΑΣΑ και προσκαλέσαμε να ενταχθούν κάτω από την ομπρέλα της όλες οι εκτός αυτής εβρισκόμενες ενώσεις αποστράτων με αποτέλεσμα κάποιες εξ’ αυτών να ενταχθούν έχοντας ως αποτέλεσμα την περαιτέρω ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ της .

ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΑΜΕ ΟΜΩΣ ΕΔΩ. ΕΧΟΥΜΕ ΟΝΕΙΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΥΣ. Η Π.Ο.Α.Σ.Α. με την ενεργό συμμετοχή όλων μας θα απογειωθεί και θα γίνει πράγματι το «σπίτι του κάθε απόστρατου των Σ.Α.». Οι στέρεες βάσεις έχουν μπει, τα υλικά, για την συνέχιση του οικοδομήματος υπάρχουν και η νέα τριετία μας υπόσχεται ένα καλύτερο αύριο για το κίνημα των αποστράτων» ενός κινήματος που τελεί υπό την αιγίδα της ΠΟΑΣΑ.

ΣΤΟΧΟΙ ΝΕΑΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ
1)  Απόκτηση στέγης της Π.Ο.Α.Σ.Α. προκειμένου να αποτελέσει «το σπίτι του απόστρατου των Σ.Α.»
2) Περαιτέρω διεύρυνση της Π.Ο.Α.Σ.Α. με την είσοδο στους κόλπους των νέων πρωτοβάθμιων σωματείων αποστράτων.
3) Αμεσότερη και αποτελεσματικότερη επικοινωνία – σχέση μεταξύ Π.Ο.Α.Σ.Α. και Ενώσεων – Συνδέσμων.
4)  Λήψη εφημερίδας από όλους τους Συνδέσμους και σε αριθμό αντίστοιχο των μελών που είναι εγγεγραμμένα στο Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.
5) Ενθάρρυνση των Συνδέσμων για ανάπτυξη κοινωνικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων ως και αύξηση της συμμετοχής των αποστράτων στα κοινωνικά δρώμενα της κάθε τοπικής κοινωνίας.
6)  Ανάληψη πρωτοβουλίας για μαζικότερη συμμετοχή των αποστράτων τόσο στους κατά τόπους Συνδέσμους – Ενώσεις , όσο και στις κινητοποιήσεις.
7)  Περαιτέρω διεύρυνση και αναβάθμισης των προσυνεδριακών εκδηλώσεων με σκοπό να γίνουν εφαλτήριο εξύψωσης τους φρονήματος των αποστράτων και σύσφιξης των μεταξύ μας σχέσεων.
8) Βελτίωση των οικονομικών ως και αναβάθμιση των «μικρών» συνδέσμων υπό την αιγίδα της Π.Ο.Α.Σ.Α. ως και δημιουργία Συνδέσμων – Ενώσεων σε νομούς που δεν υπάρχουν.
9) Διοικητική και οργανωτική αναβάθμιση των Συνδέσμων – Ενώσεων, απόκτηση στέγης για όσους δεν διαθέτουν.    
 
ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΣ την παρουσίαση του διοικητικού απολογισμού της Ομοσπονδίας μας θέλω να ευχαριστήσω όλους εσάς που ήσασταν συνοδοιπόροι μας σ’ αυτό το τριετές ταξίδι, ένα ταξίδι που έγινε μέσα σε δύσκολους δρόμους αλλά που ήταν εμπλουτισμένο με αγάπη, συνεννόηση, αλληλεγγύη και αγώνα. 

Στη συνέχεια, ο Ταμίας Αντιστράτηγος ε.α. ΤΣΙΒΙΚΗΣ Ηλίας παρουσίασε  τον Ισολογισμό, απολογισμό και  τον προϋπολογισμό της Π.Ο.Α.Σ.Α.. και ακολούθησε ο Πρόεδρος της Ε.Ε.ο οποίος  διάβασε  την έκθεση του οικονομικού ελέγχου   της Ε.Ε. 

Ο πρόεδρος του Π.Σ. κάλεσε τους παριστάμενους συνέδρους  να εγκρίνουν συνολικά τα πεπραγμένα και να απαλλάξουν τα μέλη του Δ. Σ. και της Ε. Ε. από κάθε ευθύνη. Οι σύνεδροι ομοφώνως  ενέκριναν τα πεπραγμένα και απάλλαξαν τα μέλη του Δ. Σ. και της Ε. Ε. από κάθε ευθύνη.




Ο Αντιπρόεδρος ΤΗΣ Π.Ο.Α.Σ.Α. ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ Γρηγόριος
Για τις εξελίξεις βάσει του Ν. 4472/2017 – Λοιπά Ασφαλιστικά και Συνταξιοδοτικά ζητήματα
(Ν. 4387/2017 – Μ.Τ.Σ. – ΤΕΑΠΑΣΑ

Στο συνέδριο με εισήγηση του Α΄ Αντιπροέδρου της Π.Ο.Α.Σ.Α. Αντ/γου ε.α. και Επιτίμου Υπαρχηγού ΕΛ.ΑΣ αναλύθηκαν οι θεματικές ενότητες που αναφέρονται στις ρυθμίσεις του Ν.4472/17, κατά το μέρος που αφορούν τους αποστράτους και το νέο μισθολόγιο με το οποίο καθορίζονται οι κάθε είδους αποδοχές και αποζημιώσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. Επίσης έγινε αναφορά στα ασφαλιστικά Ταμεία και ειδικότερα στο ΤΕΑΠΑΣΑ και το Μ.Τ.Σ. 
Σε ό,τι αφορά το Ν.4472/17, με τίτλο: «Συνταξιοδοτικές διατάξεις δημοσίου και τροποποίηση διατάξεων του ν.4387/2016, μέτρα εφαρμογής των δημοσιονομικών στόχων και μεταρρυθμίσεων, μέτρα κοινωνικής στήριξης και εργασιακές ρυθμίσεις, Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018-2021 και λοιπές διατάξεις», τονίστηκε ότι  δόθηκε πλέον η χαριστική βολή στους αποστράτους, γιατί με αυτόν εισήχθησαν οι πλέον οδυνηρές περικοπές τους στις συντάξεις.


Ειδικότερα νόμος αυτό ψηφίστηκε παρότι η επιστημονική επιτροπή της Βουλής έκρινε Αντισυνταγματικές τις  περικοπές σε ειδικά μισθολόγια, συντάξεις και φορολογικά γιατί οι προτεινόµενες µειώσεις, διαταράσσουν τη δίκαιη ισορροπία που πρέπει να υφίσταται µεταξύ αφενός της προσβολής της σύνταξης ως περιουσιακού αγαθού και αφετέρου του δηµόσιου συµφέροντος, καθώς οι προτεινόµενες περικοπές οδηγούν σε πτώση του βιοτικού επιπέδου κατηγοριών συνταξιούχων τέτοια, που θα συνιστούσε προσβολή της αξιοπρέπειάς τους, λαµβανοµένων υπόψιν τόσο της έκτασής τους (περικοπή 18% της καταβαλλόµενης σύνταξης σε κατηγορίες συνταξιούχων), όσο και του σωρευτικού αποτελέσµατός τους.


Αναλόγου περιεχομένου επισημάνσεις  επισημάνσεις έγιναν από την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων κατά την διάρκεια ακρόασης των φορέων τις συναρμόδιες Επιτροπές της Βουλής καθώς και από το Ε.Σ. 




Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του νέου νόμου:


1).Η περίπτ. β της παρ. 2 του άρθρ. 14 του ν. 4387/16 αντικαθίσταται ως εξής:
Από 1-1-19 αν το καταβαλλόμενο ποσό των συντάξεων αυτών, είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους, βάσει της παρ. 1, το υπερβάλλον ποσό περικόπτεται. Το ποσό που περικόπτεται κατά τα ανωτέρω δεν μπορεί να υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος, κύριας  σύνταξης του δικαιούχου.΄Αν μετά την εφαρμογή της ρύθμισης  του ανωτέρω εδαφίου, το  καταβαλλόμενο ποσό των  συντάξεων είναι μεγαλύτερο από αυτό που προκύπτει από τον υπολογισμό τους βάσει της παρ. 1, το επιπλέον ποσό εξακολουθεί να καταβάλλεται στον δικαιούχο, ως προσωπική διαφορά συμψηφιζόμενο κατ΄ έτος  και μέχρι την πλήρη εξάλειψή του, με την εκάστοτε αναπροσαρμογή των συντάξεων, όπως αυτή προκύπτει κατ΄ εφαρμογή της παρ. 3.


2).ΤΟ ΙΔΙΟ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ. Περικόπτεται η προσωπική διαφορά που προβλεπόταν για τις καταβαλλόμενες κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016 επικουρικές συντάξεις, κατά το μέρος που δεν υπερβαίνει το 18% της καταβαλλόμενης (κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4387/2016) σύνταξης.  «Στο άρθρο 96 του ν. 4387/2016 προστίθεται, από τότε που ίσχυσε, παράγραφος 7 ως εξής:«7. Από 1.1.2019 και εντεύθεν, η καταβαλλόμενη κατά την ημερομηνία αυτή επικουρική σύνταξη, εφόσον υπερβαίνει το ποσό που προκύπτει μετά τον επανυπολογισμό της σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της παρ. 4 και της Υπουργικής Απόφασης της παρ. 6 του παρόντος, αναπροσαρμόζεται στο ύψος της επανυπολογισθείσας. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται μετά την ως άνω αναπροσαρμογή το ποσό της επικουρικής σύνταξης να μειωθεί σε ποσοστό μεγαλύτερο του 18% του καταβαλλόμενου κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος ποσού επικουρικής σύνταξης.»


3). Στο τέλος της παρ. 2 του άρθρου 94 του ν. 4387/2016 προστίθεται εδάφιο ως εξής:



«Οι ανωτέρω προσωπικές διαφορές καταβάλλονται έως 31.12.2018.».
 3. Μετατίθεται για την 1-1-2022 η έναρξη αναπροσαρμογής (αύξησης) των συντάξεων με κ.υ.α., βάσει των οριζόμενων συντελεστών (ΑΕΠ και Δείκτη Τιμών Καταναλωτή). (άρθρα 1-2) αντίθετα με όσα έλεγε ο Ν.4387/16  ότι δηλ. από 1-1-17 θα δίνονταν αυξήσεις.


4). Επέρχονται τροποποιήσεις στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., ν. 4172/2013) και ειδικότερα: α. Αναπροσαρμόζεται η προβλεπόμενη μείωση του φόρου επί του φορολογητέου εισοδήματοςαπόμισθωτήεργασίακαισυντάξειςωςεξής:
σε χίλια διακόσια πενήντα (1.250) ευρώ, από χίλια εννιακόσια ευρώ  (1.900) που ισχύει σήμερα, για τον φορολογούμενο χωρίς εξαρτώμενα τέκνα, όταν το φορολογητέο εισόδημα δεν υπερβαίνει το ποσό των είκοσι χιλιάδων (20.000) ευρώ. Σε χίλια τριακόσια (1.300) ευρώ, από χίλια εννιακόσια πενήντα ευρώ (1.950) που ισχύει σήμερα, για το φορολογούμενο με ένα (1) εξαρτώμενο τέκνο. Σε χίλια τριακόσια πενήντα (1.350) ευρώ, από δύο χιλιάδες ευρώ (2.000) που ισχύει σήμερα, για δύο (2) εξαρτώμενα τέκνα, σε χίλια τετρακόσια πενήντα (1.450) ευρώ, από δύο χιλιάδες εκατό ευρώ (2.100) που ισχύει σήμερα, για τρία (3) εξαρτώμενα τέκνα και άνω. Τα ανωτέρω ισχύουν για τα εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1-1-2020 και εφεξής.


  - Από τη μείωση της έκπτωσης φόρου συρρικνώνεται το αφορολόγητο όριο, από το επίπεδο των 8.636 ευρώ έως 9.545 ευρώ, στα 5.681 ευρώ έως 6.591 ευρώ. Η μείωση του αφορολόγητου ορίου θα κοστίσει στους φορολογούμενους ποσό τουλάχιστον 1,9 δις ευρώ ετησίως.


5). Επέρχεται  κατάργηση από το 2018 της έκπτωσης 1,5% που γίνεται στην παρακράτηση φόρου μισθωτών και συνταξιούχων. Οι μισθωτοί και συνταξιούχοι με ετήσιο εισόδημα άνω των 8.646 ευρώ θα δουν από τον ερχόμενο Ιανουάριο μείωση στις αποδοχές τους.


6).Επέρχεται  κατάργηση (αναδρομική από 1/1/2017) της  έκπτωσης φόρου 10% για ιατρικές και φαρμακευτικές δαπάνες. Η κατάργηση της έκπτωσης για τα ιατρικά έξοδα μαζί με την κατάργηση της έκπτωσης 1,5% από την παρακράτηση φόρου θα στοιχίσει στους φορολογούμενους το ποσό των 189 εκατ. Ευρώ.


ΑΝΤΙΜΕΤΡΑ: 
Στον εφαρμοστικό νόμο περιλαμβάνονται και αντίμετρα, τα οποία όμως είναι δύσκολο να εφαρμοστούν καθώς θα πρέπει να επιτευχθούν πολύ υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα.


α). Μειώνεται σε 20% από 22% που ισχύει σήμερα, ο φορολογικός συντελεστής βάσει του οποίου υπολογίζεται ο φόρος επί του εισοδήματος ύψους από 0 έως 20.000 χιλιάδες ευρώ, από μισθούς και συντάξεις. Έναρξη  εφαρμογής από 2019.

β). Αυξάνεται σε τριάντα χιλιάδες ευρώ (30.000) από δώδεκα χιλιάδες ευρώ (12.000) που ισχύει σήμερα, το ύψος του εισοδήματος των φυσικών προσώπων ή σχολάζουσας κληρονομιάς, επί του οποίου επιβάλλεται ειδική εισφορά αλληλεγγύης. (σήμερα, ο ανωτέρω συντελεστής ισχύει μόνο για εισόδημα από 0 - 12.000 χιλιάδες ευρώ, ενώ για εισόδημα από 12.001 - 20.000 ευρώ ισχύει συντελεστής 2,2% και για εισόδημα από 20.001
      - 30.000 ευρώ ισχύει συντελεστής 5%), μειώνεται σε 2% από 6,5% που ισχύει σήμερα, ο συντελεστής που ισχύει για εισόδημα από 30.000,01 - 40.000 ευρώ και σε 5% από 7,5% που ισχύει σήμερα, ο συντελεστής που ισχύει για εισόδημα από 40.000,01 - 65.000 ευρώ (άρθρα 10,12 και 13). Έναρξη  εφαρμογής από 2019.

γ). Προβλέπεται ότι, όταν το συνολικό ποσό του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) όπως ειδικώς προσδιορίζεται (κύριος και συμπληρωματικός φόρος) δεν υπερβαίνει τα επτακόσια (700) ευρώ, χορηγείται μείωση αυτού κατά 30%, με ανώτατο όριο μείωσης τα εβδομήντα (70) ευρώ.  Έναρξη  εφαρμογής από 2019.
 
δ).  Μειώνεται σε 26% από 29% που ισχύει σήμερα, ο συντελεστής φορολόγησης επί των κερδών από  επιχειρηματική δραστηριότητα για: τα νομικά πρόσωπα και τις νομικές οντότητες που τηρούν διπλογραφικά. Έναρξη  εφαρμογής από 2019.


ε). Παρέχεται ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΤΕΓΑΣΗΣ, υπό προϋποθέσεις σε νοικοκυριά που διαμένουν σε μισθωμένη κατοικία, ή επιβαρύνονται με το κόστος εξυπηρέτησης στεγαστικού δανείου πρώτης κατοικίας.(άρθρ. 3)
στ). Προβλέπεται η δημιουργία νέων  ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΑΚΩΝ  ΣΤΑΘΜΩΝ
και η παροχή σχολικών γευμάτων.


ΣΤ΄ Μέρος  Κεφάλαιο Β (άρθρα 124-127 ) του Ν.4472/17.


Προβλέπονται αλλαγές για τη μισθολογική κατάταξη των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Β' καθορίζονται οι κάθε είδους αποδοχές και αποζημιώσεις των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχων της Ελληνικής Αστυνομίας και του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής. Κατηγορίες μισθολογικής κατάταξης:


Δημιουργούνται τέσσερις (4) κατηγορίες, ανάλογα με την προέλευση των στελεχών αυτών: (άρθρ.124)


Α'Κατηγορία Α': Για τα στελέχη που προέρχονται από τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (Α.Σ.Ε.Ι.) ή αντίστοιχες παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού και Πυροσβεστικού Σώματος, τους απευθείας ή με διαγωνισμό κατατασσόμενους στο Σώμα των αξιωματικών και τα κοινά Σώματα από την ονομασία τους ως αξιωματικών, για αξιωματικούς ειδικών καθηκόντων της Ελληνικής Αστυνομίας πτυχιούχους Α.Ε.Ι. και αξιωματικούς Ειδικών Υπηρεσιών του Πυροσβεστικού Σώματος, καθώς και της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος. Δημιουργούνται 35 ΚΛΙΜΑΚΙΑ (στο1Ο κλιμάκιο  ο Β.Μ. είναι 4200, στο 2ο 3800,  στο 35ο 1155).


Β΄Κατηγορία Β': Για υπαξιωματικούς, ανθυπασπιστές και αξιωματικούς που προέρχονται από τις παραγωγικές σχολές Υπαξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων (Α.Σ.Σ.Υ.), για τους αξιωματικούς του ν.δ. 649/1970 (Α'176), για τους υπαξιωματικούς, ανθυπαστυνόμους και αντίστοιχους και αξιωματικούς που προέρχονται από παραγωγικές ή μη σχολές των Σωμάτων Ασφαλείας, καθώς και για τους αστυφύλακες, πυροσβέστες και λιμενοφύλακες των ίδιων Σωμάτων. Δημιουργούνται 28   ΚΛΙΜΑΚΙΑ(στο 1ο κλιμάκιο ο  Β.Μ. είναι 2445, στο 2ο : 2385 και στο 28ο: 985)


Γ΄ Κατηγορία Γ' : Για τα στελέχη με προέλευση από ΕΠΟΠ - Ο.Π.Υ.- ΕΜΟ - ΕΠΥ, καθώς και το προερχόμενο από την κατηγορία Δ' αστυνομικό προσωπικό. Δημιουργούνται 22  ΚΛΙΜΑΚΙΑ (Στο 1ο κλιμάκιο ο Β.Μ. είναι 2109, στο  2ο:  2039 και στο 22ο:  939)


Δ΄Κατηγορία Δ': Για τους Ειδικούς Φρουρούς - Συνοριακούς Φύλακες της Ελληνικής Αστυνομίας.
Δημιουργούνται 18 ΚΛΙΜΑΚΙΑ (Στο 1ο  κλιμάκιο ο Β.Μ. είναι 1686, στο 2ο : 1662

και στο  18ο : 953)



Επιδόματα:

Πέρα από το βασικό μισθό του προηγούμενου άρθρου παρέχονται και τα εξής επιδόματα και παροχές κατά μήνα:


Α'Οικογενειακή παροχή, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του ν. 4354/2015 (Α'176), όπως κάθε φοράισχύει.


Β΄ Επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας, λόγω της ιδιαίτερης φύσης των καθηκόντων των εν λόγω στελεχών καθώς και της απασχόλησης χωρίς ωράριο εργασίας ή πέραν του ωραρίου εργασίας, οριζόμενο ως εξής:…………ενδεικτικά στο βαθμό του Αρχηγού  ΕΛ.ΑΣ. 450  - στο βαθμό του Αρχιλοχία 150.
  Το εν λόγω επίδομα προσαυξάνεται κατά πενήντα πέντε (55) ευρώ για τα στελέχη που είναι έγγαμα χωρίς τέκνα. Για τα στελέχη που έχουν τέκνα, τα οποία πληρούν τις προϋποθέσεις χορήγησης της οικογενειακής παροχής του άρθρου 15 του ν.4354/2015 (Α' 176), το εν λόγω επίδομα προσαυξάνεται κατά εκατόν δεκαπέντε(115)ευρώ.  

Γ΄ Επίδομα θέσης ευθύνης, οριζόμενο κατά βαθμίδα θέσης, ως εξής:



Ενδεικτικά  ΑΡΧΗΓΟΣ ΕΛ.Α.Σ 400-……..ΤΑΓΜΑΤΑΡΧΗΣ 30.Απαραίτητη προϋπόθεση για τη χορήγηση του εν λόγω επιδόματος είναι η πραγματική άσκηση των καθηκόντων όλων των ανωτέρω.


Δ' (ΠΕΝΘΗΜΕΡΑ –ΝΥΚΤΕΡΙΝΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ):


α. Στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας (Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστικό και Λιμενικό Σώμα - Ελληνική Ακτοφυλακή), το οποίο λόγω της ιδιοτυπίας των συνθηκών αποδεδειγμένα εργάζεται πέραν των πέντε (5) ημερών την εβδομάδα, χορηγείται ειδική αποζημίωση, η οποία ανέρχεται στο ποσό των σαράντα έξι ευρώ (46) για κάθε επιπλέον ημέρα απασχόλησης και για μέχρι τέσσερις (4) επιπλέον ημέρες το μήνα.

β. Στο ίδιο ως άνω προσωπικό που αποδεδειγμένα εργάζεται κατά τις νυκτερινές ώρες χορηγείται ειδική αποζημίωση, η οποία ανέρχεται στο ποσό των δύο ευρώ και εβδομήντα επτά λεπτών (2,77 €) ανά ώρα νυχτερινής απασχόλησης.


Ε΄(ΕΠΙΔΟΜΑ ΠΑΡΑΜΕΘΟΡΙΑΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ):


Στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που υπηρετούν ή είναι αποσπασμένα στο Νομό Έβρου και στους Νομούς Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσων και Σαμοθράκης, καθώς και στο ένστολο προσωπικό της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετεί ή είναι αποσπασμένο στη Σκύρο, χορηγείται μηνιαίο επίδομα ύψους εκατό ευρώ (100 €).

Το επίδομα αυτό καταβάλλεται με την απαραίτητη προϋπόθεση ότι οι δικαιούχοι προσφέρουν υπηρεσία με πλήρη και αποκλειστική απασχόληση στην Υπηρεσία της περιοχής που δικαιολογεί την καταβολή του. Επίσης καταβάλλεται και για όσο διάστημα οι υπάλληλοι τελούν σε θεσμοθετημένες άδειες.
…………………………………………………
ΣΤ' Τα επιδόματα αναπηρίας και κινδύνου (πτητικό, πτώσεως αλεξιπτωτιστών, καταδυτικό, υποβρύχιων καταστροφέων, δυτών, εκκαθάρισης ναρκοπεδίων, Ε.Κ.Α.Μ., Ε.Μ.Α.Κ., Μ.Α.Τ., ανιχνευτών, εξουδετερωτών βομβών και εκρηκτικών μηχανισμών, συνοδών σκύλων που χρησιμοποιούνται για την ανίχνευση εκρηκτικών υλών και άλλων ελέγχων, ειδική αποζημίωση πυροτεχνουργών του Υπουργείου Εθνικής ʼμυνας, γραφείου λόγω ανικανότητας ένεκα παθήματος στην υπηρεσία) που παρέχονται στα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας εξακολουθούν να καταβάλλονται, σύμφωνα με τις ισχύουσες περί αυτών διατάξεις και στο ύψος που έχουν διαμορφωθεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος


Ζ΄ Στο αστυνομικό προσωπικό που υπηρετεί στα Αστυνομικά Τμήματα Κακαβιάς και Κρυσταλλοπηγής διατηρείται το ειδικό μηνιαίο επίδομα μετακίνησης της παρ.4 του άρθρου 10 του ν.3103/2003 (Α'23), στο ίδιο ύψος και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυαν έως την ημερομηνία έναρξης του παρόντος νόμου.


Η'
Για το αστυνομικό προσωπικό της Διεύθυνσης Εσωτερικών Υποθέσεων της Ελληνικής Αστυνομίας, διατηρείται η ειδική μηνιαία αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 4 του ν.2713/1999 (Α'89) στο ίδιο ύψος και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυαν έως την ημερομηνία έναρξης του παρόντος νόμου.


Θ΄Για το στρατιωτικό προσωπικό της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής διατηρείται η ειδική μηνιαία αποζημίωση που προβλέπεται από τις διατάξεις της παρ. 10 του άρθρου 50 του ν. 2935/2001 (Α’ 162) στο ίδιο ύψος και με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις που ίσχυαν έως την ημερομηνία έναρξης του παρόντος νόμου.


I΄  Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και των καθ' ύλην αρμόδιων Υπουργών, η οποία εκδίδεται σε αποκλειστική προθεσμία ενός (1) έτους από την ημερομηνία έναρξης ισχύος των διατάξεων του παρόντος, καθορίζεται η αποζημίωση του διδακτικού και εκπαιδευτικού προσωπικού των στρατιωτικών σχολών και των κέντρων εκπαίδευσης των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας.



Στην περίπτωση που παρέλθει άπρακτη η παραπάνω προθεσμία παύει στο εξής η καταβολή της παραπάνω αποζημίωσης. Μέχρι την έκδοση της εν λόγω κοινής απόφασης εξακολουθούν να καταβάλλονται τα ποσά που ίσχυαν κατά την έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης.


Κ' Πέρα από τα επιδόματα, παροχές και αποζημιώσεις, που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου αυτού, όλες οι άλλες παροχές, επιδόματα και αποζημιώσεις με οποιαδήποτε ονομασία, που προβλέπονται από άλλες γενικές ή ειδικές διατάξεις καταργούνται. 

Διασφάλιση αποδοχών:

1.  ' Αν από τις ρυθμίσεις των διατάξεων του νόμου αυτού προκύπτουν τακτικές μηνιαίες αποδοχές χαμηλότερες από αυτές που δικαιούνταν ο λειτουργός ή υπάλληλος στις 31.12.2016, η διαφορά διατηρείται ως προσωπική. Για τον υπολογισμό της προσωπικής διαφοράς δεν λαμβάνεται υπόψη η οικογενειακή παροχή. Επίσης, δεν λαμβάνονται υπόψη:
      α). Για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, το επίδομα της παρ. Ε του άρθρου 124 και τα επιδόματατης παρ. Στ του ίδιου άρθρου.

……………………………………………………………………………………………..ΚΛΠ
 Οι παλαιότερες διατάξεις περί μισθολογικών προαγωγών των εν ενεργεία στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ [(ʼρθρα 5 και 6 του ν. 2838/2000 (Α'179), όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 37 του ν. 3016/2002 (Α' 110).]

Β.  Τ. Ε. Α. Π. Α. Σ. Α.


ΚΛΑΔΟΣ ΥΓΕΙΑΣ:


-    Οι ισχύουσες παροχές διαμορφώνονται ως ακολούθως:
•  Ο Κ.Υ.Υ.Α.Π. ως συμπληρωματικός φορέας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.[υπ’ αριθμ. ΕΜΠ5 από 17-11-2012 ΚΥΑ (ΦΕΚ 3054 Β΄/ 18-11-2012) η οποία τροποποίησε την  υπ’ αριθ. Φ.90380/5383/738 ΚΥΑ (ΦΕΚ 1233 Β΄/10-4-2012)] αποζημιώνει τους ασφαλισμένους του (άμεσα και έμμεσα) κατά το ποσοστό συμμετοχής του ανάλογα 25% ή 10% επί της τιμής αναφοράς που αναγράφεται στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση.
•    Για την πραγματοποίηση ιατρικών πράξεων και παρακλινικών εξετάσεων, ο K.Y.Y.A.Π  αποζημιώνει τους ασφαλισμένους του (άμεσα και έμμεσα) με ποσοστό συμμετοχής 15% αποκλειστικά στους συμβεβλημένους παρόχους υγείας με το αναγραφόμενο ποσό επί της τιμής του κρατικού τιμολογίου.
•    Οι ασφαλισμένοι του Κ.Υ.Υ.Α.Π. απολαμβάνουν το επίδομα των 500,00 ευρώ για μονή κύηση, των 1.000,00 ευρώ για διπλή κύηση κ.ο.κ..
•    Στις Φυσικοθεραπείες - λογοθεραπείες – εργοθεραπείες - ψυχοθεραπείες καθώς και στην πρόσθετη περίθαλψη και θεραπευτικά μέσα η συμμετοχή των ασφαλισμένων διαμορφώνεται ανάλογα με τις διατάξεις στον Κανονισμό του Ε.Ο.Π.Υ.Υ..



ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ  ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΥΓΕΙΑΣ:

Tο Δ.Σ. του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. με Απόφασή του. ομόφωνα -κατόπιν διενέργειας εγκριθείσης αναλογιστικής μελέτης που κατέδειξε εκ νέου τον πλεονασματικό χαρακτήρα του Κλάδου Υγείας- υιοθέτησε ως προσφορότερο για την επέκταση του Κλάδου Υγείας το ακόλουθο σενάριο, που προέβλεπε ότι: «Εντάσσονται στον Κλάδο Υγείας υποχρεωτικά όλοι οι νεοεισερχόμενοι αστυνομικοί υπάλληλοι που θα ασφαλισθούν στους Τομείς της τέως Χωροφυλακής του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. και παράλληλα δίνεται η δυνατότητα ένταξης –προαιρετικά- των εν ενεργεία αστυνομικών υπαλλήλων ασφαλισμένων στους Τομείς της τέως Χωροφυλακής με χρόνο υπηρεσίας μέχρι 10 έτη, καθώς και στα έμμεσα μέλη αυτών.».


Επισημαίνεται ότι ενώ ευρίσκετο στην τελική φάση η αναγκαία διαδικασία χορήγησης οικονομικών και στατιστικών στοιχείων στην εταιρία διενέργειας αναλογιστικών μελετών «PrudentialActuarialSolutionsLtd», η οποία ανέλαβε -κατά τις προβλεπόμενες νομότυπες διαδικασίες- την εκπόνηση του συγκεκριμένου έργου, δημοσιεύτηκε ο Ν.4472 που επέφερε σημαντικές αλλαγές στα ειδικά μισθολόγια και ως εκ τούτου πρέπει πλέον να υπάρξει επικαιροποίηση των οικονομικών και στατιστικών στοιχείων υπό το φως των νέων δεδομένων του άρτι ψηφισθέντος νόμου.



Στον υπό διαμόρφωση σχεδιασμό της επέκτασης του Κλάδου δέον να ληφθεί υπόψιν ως σημαντικό δεδομένο κάποια διαρροή ασφαλισμένων με διαγραφές συνταξιούχων του, προφανώς λόγω της εκτίμησης αυτών ότι οι εισφορές τους είναι δυσανάλογα υψηλές εν σχέσει με τις παροχές που έχουν αναγκαστικά περιορισθεί μετά τη σύσταση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., τις παροχές του οποίου συμπληρώνει ο Κλάδος Υγείας.
 

Επιπλέον, έγινε  μνεία ότι για τη λειτουργική βιωσιμότητα του Κ.Υ.Υ.Α.Π./Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. (καθώς με την ένταξη των νεοεισερχόμενων αλλά και των ήδη υπηρετούντων ασφαλισμένων στη τέως Χωροφυλακή ο όγκος εργασίας στον Κ.Υ.Υ.Α.Π. θα αυξηθεί σημαντικά) και ταυτόχρονα ότι για την ταχύτερη και ποιοτική εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, κρίθηκε αναγκαία η ένταξή του, ως συμπληρωματικού ανεξάρτητου φορέα παροχών υγείας του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση φαρμάκου, μέσω της αντικατάστασης της ειδικής εγγυητικής σφραγίδας (σφραγιδάκι) συμμετοχής φαρμάκων επί των ηλεκτρονικά εκδιδόμενων συνταγών, με ηλεκτρονικά εκδιδόμενη σήμανση επί της ηλεκτρονικής συνταγής για τους ασφαλισμένους του Κ.Υ.Υ.Α.Π./Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α.. Προς το σκοπό αυτό το ΤΕΑΠΑΣΑ ανέλαβε πρωτοβουλίες και άρχισε τις διαδικασίες  υλοποίησης με ΕΟΠΥΥ, ΗΔΙΚΑ και  με τον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο προκειμένου να συμφωνήσει για το νέο τρόπο πληρωμής των Συλλόγων επαρχίας.



ΚΛΑΔΟΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Πρωτεύων στόχος και παγία θέση, είναι η διατήρηση της αυτονομίας αυτού αλλά και της οικονομικολογιστικής αυτοτέλειας των Τομέων Πρόνοιας και του Κλάδου Υγείας, με μόνο σκοπό την προάσπιση και την εξυπηρέτηση των συμφερόντων των μετόχων που συνδέονται με ασφαλιστική σχέση με το Ταμείο μας αλλά και εν γένει της ιδιαίτερης κοινωνικής του αποστολής, διατηρώντας την υγεία, τη βιωσιμότητα καθώς και το σύνολο των πλεονασματικών του χαρακτηριστικών.


ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΜΕΝΑ ΕΦΑΠΑΞ ΛΟΓΩ Ν.4307/14:

Στο πλαίσιο εφαρμογής της υπ’ αριθ. 59/2016 Γνωμοδότησης του Δ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έγινε αποδεκτή από τον Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης την 24-04-2016, οι Τομείς του Κλάδου Πρόνοιας του Ταμείου μας προέβησαν στην χορήγηση αναπροσαρμοσμένων εφάπαξ βοηθημάτων σε μετόχους των οποίων η λήξη της ασφάλισής τους τοποθετείται χρονικά εντός του διαστήματος από 01-08-2012 έως και 30-06-2014, ήτοι για το χρονικό διάστημα για το οποίο επήλθε μισθολογική αποκατάσταση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντιστοίχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, βάσει των οριζόμενων στις διατάξεις του άρθρου 86 του Ν.4307/2014 (ΦΕΚ τ.Α΄-246/15-11-2014).


Στους παρακάτω πίνακες αποτυπώνονται συγκεντρωτικά στοιχεία αναφορικά με τη χορήγηση αναπροσαρμοσμένων εφάπαξ παροχών από το έτος 2016 μέχρι σήμερα:
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Οι μέτοχοι των οποίων η λήξη της ασφάλισής τους τοποθετείται χρονικά εντός του διαστήματος από 01-08-2012 έως και 30-06-2014 πρέπει να υποβάλλουν απαραιτήτως σχετική αίτηση χορήγησης αναπροσαρμοσμένου εφάπαξ βοηθήματος στους Τομείς Πρόνοιας του Τ.Ε.Α.Π.Α.Σ.Α. (Τ.Π.ΑΣ., Τ.Π.Υ.Α.Π. και Τ.Π.Υ.Π.Σ.) προκειμένου τους χορηγηθούν τα αναπροσαρμοσμένα εφάπαξ βοηθήματα στο πλαίσιο εφαρμογής της υπ’ αριθ. 59/2016 Γνωμοδότησης του Δ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.


Γ΄Μ.  Τ.  Σ.



Την 16-5-2017 πραγματοποιήθηκε   συνάντηση της  Ομοσπονδίας μας  με το νέο Πρόεδρο του Μ.Τ.Σ. Αντιστράτηγο ε.α. κ. Χαρίλαο Μπουκοβάλα, παρουσία  του Γενικού Διευθυντή του Ταμείου Ταξιάρχου  κ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗ και μελών του οικονομικού επιτελείου του ΜΤΣ.


Κατά τη διάρκεια της  συνάντησης έγινε εκτενής αναφορά σε όλα τα ζητήματα με σειρά ερωτημάτων από μέρους μας, που καλύπτουν όλο το φάσμα αιτημάτων των αστυνομικών στην ενέργεια και αποστρατεία για την παρούσα και μελλοντική  πορεία του Ταμείου, υπό το φως και των νέων δεδομένων του Ν.4387/16, αφού  είναι γνωστό ότι στο παρελθόν ελήφθησαν ασύμφορες για το Ταμείο αποφάσεις, οι επιπτώσεις των οποίων στην περίοδο της κρίσης είχαν ιδιαίτερα αρνητικές επιπτώσεις ειδικά στους μερισματούχους.

Από τη συνολική ενημέρωση, ως γενική εικόνα προκύπτει, ότι τα μέτρα που ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια  (από το 2012 και μετά), όπως η ρύθμιση του χρέους προς το Υπουργείο Οικονομικών, ύψους 159 εκατ. € περίπου, η χρηματοδότηση του ΜΤΣ με 186 εκ. €  για την εξόφληση των οφειλομένων ποσών για το ΒΟΕΑ, η θεσμοθέτηση  μέτρων για περιέλευση νέων πόρων στο Ταμείο και άλλα μέτρα, αντέστρεψαν την καθοδική του  πορεία και το οδήγησαν στη φάση της εξυγίανσης. Το Ταμείο πλέον δεν παράγει ελλείμματα, έχει ισοσκελισμένο ισολογισμό (ωστόσο η πορεία των κοινωνικών πόρων είναι τελευταία, συνεχώς καθοδική), δημιουργεί αποθεματικό, σύμφωνα με το νόμο και εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του με τα υφιστάμενα έσοδα. Παράλληλα έχει επεξεργασθεί μέτρα για θεσμοθέτηση  νέων πηγών εσόδων, με προσανατολισμό τη διασφάλιση  της βιωσιμότητας του Ταμείου.

Ειδικότερα:
Το Ταμείο σήμερα:

Αποπληρώνει όλες  τις οικονομικές του υποχρεώσεις για  την απρόσκοπτη   καταβολή των ΒΟΕΑ και έχει εξοφλήσει όλες τις υποχρεώσεις του στον ΕΚΟΕΜΣ ΕΛΟΑΣ (Δανειακή Σύμβαση 54,5 εκ. €, περίπου), στην ΕΑΑΣ, στο ΝΙΜΙΤΣ, (ύψους 11,5 εκ. € περίπου), καθώς και το δάνειο που σύναψε με την «ALPHA BANΚ», (ύψους 10.440.000,00 €).


Η οφειλή προς το Υπουργείο Οικονομικών, μετά την απόδοση της δόσης έτους 2016 βάσει του20ετούς διακανονισμού με το άρθρο 8 του Ν. 4284/2014, διαμορφώθηκε στο ποσό των 138.692.652, 05 €.


Έχει διευθετήσει με  νομοθετική ρύθμιση  την ανάληψη της δαπάνης συνταξιοδότησης των υπαλλήλων του ΝΙΜΤΣ από 1-1-2017 από τον ΕΦΚΑ και την απόδοση στο ΜΤΣ, του ποσού που έχει εγγραφεί για την αιτία αυτή στον Π/Υ έτους 2017 του Υπουργείου Υγείας (2.400.000 €).Θα εκδηλώσει επίσης  ενέργειες (το ΜΤΣ) για την απόδοση στο ΜΤΣ και των ποσών που αντιστοιχούν σε παρελθόντα έτη και ανέρχονται σε 9.723.632,00 €.

Επίδικη Υπόθεση με «PICAR»:


Αφορά αναπροσαρμογή του καταβαλλόμενου σήμερα ετήσιου μισθώματος  των 10.299.561,79 €, κατά  156,44%. Για το θέμα αυτό για πλήρη ενημέρωσή σας, αναφέρονται τα ακόλουθα:
Η Εταιρεία άσκησε ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (διαδικασία μισθωτικών διαφορών) την από 11-12-2013 Αγωγή, επί της οποίας εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 1286/13-7-2015 Απόφαση η οποία έκρινε εαυτόν αναρμόδιο και παρέπεμψε την Αγωγή να συζητηθεί ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου, ήτοι του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, δεχόμενη ότι η επίδικη Σύμβαση δεν έφερε το χαρακτήρα της «Σύμβασης Μίσθωσης», αλλά της «Δημόσιας Σύμβασης Παραχώρησης Υπηρεσιών».
 
Κατά του ΜΤΣ και της ανωτέρω Απόφασης η Εταιρεία «PICAR AEE» άσκησε την από 10-9-2015 (ΑΚΔ 5229/2015 και Αρ. Πρωτ: 6901/2015) Έφεση, η οποία προσδιορίστηκε να συζητηθεί ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών στη δικάσιμο της 19-1-2016, με την οποία ζητά να εξαφανισθεί η προηγούμενη Απόφαση και να γίνει δεκτή η από 11-12-2013 Αγωγή της.
 
Περαιτέρω με την από 4-1-2016 και Αριθμό Κατάθεσης 1/2016 Αίτηση Ασφαλιστικών Μέτρων ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Αθηνών, η  Εταιρεία «PICAR AEE» ζητά:


«Να γίνει δεκτή η παρούσα αίτησή μας ως νόμιμη και βάσιμη.
Να ρυθμιστεί προσωρινά η κατάσταση και συγκεκριμένα να επιτραπεί στην Εταιρεία μας να εξακολουθήσει να καταβάλλει, με προσωρινή διαταγή μέχρι την έκδοση Απόφασης επί της παρούσας, καθώς και μέχρι την έκδοση τελεσίδικης Απόφασης επί της κύριας Αγωγής, το σήμερα καταβαλλόμενο ετήσιο μίσθωμα των 10.299.561,79 €,χωρίς την αναπροσαρμογή του 156,44% και αντίστοιχα να απαγορευθεί στο καθ’ ου προσωρινά μέχρι την έκδοση Απόφασης επί της παρούσας και μέχρι την έκδοση τελεσίδικης Απόφασης επί της ως άνω αγωγής μας: 

- Να αξιώνει αναπροσαρμοζόμενο μίσθωμα κατά το εξωφρενικό ποσοστό του 156,44 %.
- Να υποβάλλει αίτημα κατάπτωσης των εις χείρας των  ευρισκομένων υπ’ αριθμ. 5011000757, 5941000731 και 2850529671 Εγγυητικών Επιταγών της Τράπεζας Πειραιώς, ποσών 73.367.571,53 €, 5.202.000,00 € και 3.535.619,32 € αντίστοιχα, που παραδόθηκαν στο καθ’ ου από την Εταιρεία μας για την καλή εκτέλεση των όρων της επίδικης Σύμβασης, για το λόγο της υπό της Εταιρείας μας καταβολής μειωμένου ετήσιου μισθώματος.


- Να καταγγέλλει την επίδικη μίσθωση επικαλούμενο μη σύννομη (λόγω της μη εφαρμογής της αναπροσαρμογής του 156,44%) καταβολή μισθώματος, καθώς επίσης να απαγορεύει στον καθ΄ου να ζητήσει με οποιοδήποτε τρόπο (δικαστικώς ή εξωδίκως) τη διαφορά μεταξύ του συμβατικώς οφειλομένου ποσού ετήσιου μισθώματος 26.412.325,75 €, πλέον ΦΠΑ και του αιτούμενου με την κατά τα ανωτέρω εκκρεμή Αγωγή ποσού 10.299.561,79 €, πλέον ΦΠΑ.


- Να καταδικαστεί το αντίδικο στην καταβολή της εν γένει δικαστικής δαπάνης της Εταιρείας μας».  
Δικάσιμος για τη συζήτηση της ως άνω Αίτησης Ασφαλιστικών Μέτρων ορίστηκε η 19-1-2016 ενώπιον του ιδίου Δικαστηρίου, όπου εκκρεμεί η εκδίκαση της κύριας Αγωγής (Μονομελές Εφετείο Αθηνών, Τμήμα 7ο). Λόγω της αποχής των Δικηγόρων από τα καθήκοντά τους και των συνακόλουθων αναβολών, το μεν αίτημα προσωρινής διαταγής συζητήθηκε στις 31-5-2016 και εκδόθηκε Προσωρινή Διαταγή που καθόρισε το καταβλητέο ετήσιο αντάλλαγμα σε 10.299.561,79 ευρώ από 3-6-2016 και μέχρι εκδόσεως αποφάσεως επί της αίτησης αναστολής, η δε έφεση και αίτηση αναστολής συζητήθηκαν στις 4-4-2017 και αναμένεται η έκδοση απόφασης, αφού συνεχίζεται η εκδοθείσα προσωρινή διαταγή μέχρι να εκδοθεί απόφαση επί της αίτησης αναστολής με το ίδιο περιεχόμενο (παράταση ισχύος).
Πορεία του ταμείου υπό το φως των νέων δεδομένων του Ν. 4387/16 (Αρθ.47, 49 ):
α. Αναφορικά με τους κοινωνικούς πόρους (άρθρ. 47 Ν. 4387/16)    η ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ/ΤΜΗΜΑ ΟΙΚ. ΜΕΡ. ΛΟΓΙΣΤΙΚΟΥ του Υπουργείου Εθνικής ʼμυνας κοινοποίησε στο ΜΤΣ την με αριθμό 36/2017 γνωμοδότηση του ΣΤ΄ Τμήματος του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, με την οποία το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (ΣΤ΄ Τμήμα) γνωμοδοτεί ομόφωνα στο τεθέν ερώτημα, ως εξής:
«Με το άρθρο 47 του Ν.4387/2016, καταργήθηκε η κράτηση ύψους 4% υπέρ των Μετοχικών Ταμείων Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, η οποία διενεργείται στις πάσης φύσεως δαπάνες προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων και μάλιστα ανεξαρτήτως του προσώπου (Δημοσίου ή προμηθευτή) που επιβαρυνόταν με την κράτηση αυτή».  

Το ΔΣ/ΜΤΣ, αποφάσισε ομόφωνα την υποβολή πρότασης προς την εποπτεύουσα το ΜΤΣ Αρχή, υπέρ της μη αποδοχής από τον κ. ΥΕΘΑ της υπ’ αρίθμ. 36/2017 γνωμοδότησης του ΣΤ΄ Τμήματος του ΝΣΚ και ταυτόχρονα την ανάληψη νομοθετικής πρωτοβουλίας για κατάργηση, ή τροποποίηση της σχετικής διάταξης. 

 Η υπόψη γνωμοδότηση δεν έγινε αποδεκτή από τον κ. ΥΕΘΑ και υποβλήθηκε στο Ν.Σ.Κ. έγγραφο της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ προκειμένου να γνωμοδοτήσει επί του θέματος η Ολομέλεια αυτού.   
β.    Με το άρθρο 49 προβλέπεται η απόδοση στο ΕΦΚΑ ποσοστού 20% των εσόδων που προκύπτουν από την εκποίηση και εκμετάλλευση ακινήτων του Δημοσίου ή των Ν.Π.Δ.Δ. ή των δημοσίων επιχειρήσεων των οποίων το μετοχικό κεφάλαιο ανήκει εξ ολοκλήρου, άμεσα ή έμμεσα, στο Δημόσιο ή σε Ν.Π.Δ.Δ., εξαιρουμένων όσων έχουν μεταβιβαστεί στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Ελληνικού Δημοσίου, σύμφωνα με το Ν. 3986/2011.
 
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Οικονομικών ρυθμίζεται κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου.
Οι επιπτώσεις από την εφαρμογή της παραπάνω διάταξης θα μπορούν να υπολογισθούν μετά την έκδοση της προβλεπόμενης ΚΥΑ. 

ΖΗΜΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ PSI ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΟΦΕΙΛΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ:
Για το ζήτημα  του PSI, το ΜΤΣ άσκησε αγωγές κατά της Τράπεζας της Ελλάδας και του Ελληνικού Δημοσίου για την αποκατάσταση της ζημιάς και εκκρεμεί η έκδοση της απόφασης. Σε εκκρεμοδικία βρίσκονται και οφειλόμενα από επιχορηγήσεις του Ν.1902/90 και Ν.2109/92.
Για το θέμα των οικονομικών ατασθαλιών που προέκυψε μετά την Οικονομική Επιθεώρηση το 2012, την υπόθεση  ανέλαβε αρχικά το Στρατοδικείο, αλλά μη έχοντας οικονομικές αρμοδιότητες το έστειλε στην Εισαγγελία Διαφθοράς, η οποία   το ανέθεσε τελικά στην Εισαγγελία Εφετών. Η  εκδίκαση  στο Εφετείο έγινε χωρίς να καταλογιστούν ευθύνες.
 Ως προς την αναλογική εκπροσώπησή μας στο Δ.Σ. του  Ταμείου, επαναφέραμε το θέμα και λάβαμε την πληροφόρηση, ότι προβλέπεται σχετική ρύθμιση σε σχέδιο Κ.Υ.Α.  που βρίσκεται στον ΥΠΕΘΑ.
Αναζήτηση νέων πηγών εσόδων (πόρισμα διακλαδικής επιτροπής)
α. Το 2015 συγκροτήθηκε διακλαδική επιτροπή αποτελούμενη από εκπροσώπους των Γενικών Επιτελείων και των οικείων Μετοχικών Ταμείων, υπό την εποπτεία της ΓΔΟΣΥ/ΔΟΙ, με έργο την υποβολή μελέτης για τη βιωσιμότητα των Μετοχικών Ταμείων και των Ειδικών Λογαριασμών  - Κλάδων του ΥΠΕΘΑ.
β. Το 2016, υπεγράφη το τελικό Πρακτικό στο οποίο εν κατακλείδι αποδέχεται τις αναλογιστικές μελέτες των ΜΤ για την δημιουργία των  αναγκαίων  αποθεματικών για την εξασφάλιση των επερχόμενων γενεών.
 Σημειώνεται ότι ακόμα εκκρεμεί η   εφαρμογή του   Ν.4256/14-04-2014, άρθρο 45, που προβλέπει την  έκδοση  Κ.Υ.Α., ώστε  να καταστεί δυνατή   η περιέλευση νέων πόρων στο ΜΤΣ και το ΤΕΑΠΑΣΑ σε ποσοστό 5% από τις παραβάσεις του ΚΟΚ που βεβαιώνονται από Υπηρεσίες της ΕΛ.ΑΣ.

Μελλοντική στρατηγική για τα Μετοχικά Ταμεία:

Τον Δεκέμβριο 2016, κατόπιν αιτήματος του ΥΠΕΘΑ/ΓΔΟΣΥ, υποβλήθηκε σχέδιο Νόμου επί της βιωσιμότητας του ΜΤΣ προς αύξηση των εσόδων του Ταμείου κατά 30 εκ. € περίπου, χωρίς να επηρεάζεται ο κρατικός Π/Υ.  
Αναμένεται η κατάθεση  του σχεδίου  νόμου   στη Βουλή προς ψήφιση.


Η Ομοσπονδία μας, η οποία είχε πρωταγωνιστήσει  τα τελευταία χρόνια σε όλη τη διαδικασία διάσωσης και εξυγίανσης του Μ.Τ.Σ, παρακολουθεί στενά την πορεία του Ταμείου και είναι σταθερά προσανατολισμένη στη διατήρηση του   μετοχικού του χαρακτήρα, της διατήρησης των κοινωνικών του πόρων, της αναζήτησης νέων πηγών εσόδων και της ισότιμης συμμετοχής μας σε αυτό.


             ΓΙΑ ΤΟ ΝΙΜΤΣ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ Δ.Σ.ΠΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Κύριοι συνάδελφοι το NI.ΜΤΣ που φέτος γιορτάζει τα 75 χρόνια λειτουργίας του είναι ένα σύγχρονο Νοσοκομείο 405 κλινών και 15 μονάδων νοσηλείας,που όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τα μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής ,αλλά μπορώ να πω ότι πλεονεκτεί.
 -Πλεονεκτεί γιατί βρίσκεται σε μια από τις καλύτερες περιοχές της Αθήνας με εύκολη πρόσβαση πλεονεκτεί γιατί κατά κανόνα νοσηλεύει δικαιούχους συναδέλφους,
- Πλεονεκτεί γιατί τα ραντεβού κλείνονται σε συντομότερο χρόνο από τα δημόσια Νοσοκομεία,
- Πλεονεκτεί γιατί έχει και ιδιώτες και στρατιωτικούς γιατρούς,
- Πλεονεκτεί γιατί μας χτυπούν την πόρτα να ενταχθούν ως δικαιούχοι πολλές ομάδες συνταξιούχων και αυτοί κάτι θετικό διέκριναν,
- Πλεονεκτεί γιατί δεν υπολείπεται σε πρωτοποριακές μεθόδους νοσηλείας για παράδειγμα η ενδοσκοπική εξέταση λεπτού εντέρου που γίνεται σε δύο μόνο νοσοκομεία το ένα είναι το ΝΙ.ΜΤΣ]
- Πλεονεκτεί κυρίως για την ηρεμία, ησυχία και την τάξη που δεν την βρίσκεις στα δημόσια Νοσοκομεία με τα ράντζα στους διαδρόμους, τις φωνές και τις αντεγκλήσεις αλλά ούτε και στα Στρατιωτικά Νοσοκομεία με το μεγάλο αριθμό νεοσυλλέκτων και που προτεραιότητα έχουν οι εν ενεργεία συνάδελφοί μας .

Το ΝΙΜΤΣ είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου που  εποπτεύεται από το Υπουργείο Εθνικής ʼμυνας μέσω του Γενικού Επιτελείου Στρατού.
Διοικείται από ενδεκαμελές Διοικητικό Συμβούλιο που απαρτίζεται από:
  • Τον εκάστοτε πρόεδρο του ΔΣ/ΜΤΣ, ως πρόεδρο,
  • τον εκάστοτε Β΄ Υπαρχηγό ΓΕΣ, ως αντιπρόεδρο,
  • τον Δ/ντή Υγειονομικού Σώματος Στρατού,
  • έναν ανώτερο Αξιωματικό του Σώματος Νομικών,
  • έναν ανώτατο ή ανώτερο Αξιωματικό ιατρό της Ελληνικής Αστυνομίας ε.ε.                                              
  • έναν ανώτατο ή ανώτερο Αξιωματικό της Ελληνικής Αστυνομίας ε.α.
  • έναν εκπρόσωπο του Δ.Σ. της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού,
  • έναν εκπρόσωπο του Δ.Σ. της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας,
  • έναν εκπρόσωπο ιατρών του κλάδου ΕΣΥ ΝΙ.ΜΤΣ,
  • έναν εκπρόσωπο λοιπών εργαζομένων του ΝΙ.ΜΤΣ, ως μέλη,
  • το Γενικό Διευθυντή του Ιδρύματος, ως εισηγητή μετά ψήφου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο συνέρχεται σε τακτικές συνεδριάσεις, επιμελείται, διοικεί και διαχειρίζεται την περιουσία του Ιδρύματος και αποφασίζει σχετικά με τις δαπάνες που βαρύνουν τους πόρους του Νοσοκομείου.
Το ίδρυμα διευθύνεται στην καθημερινή λειτουργία του από το Γενικό Διευθυντή.
Στο ΝΙ.ΜΤΣ απασχολείται μόνιμο πολιτικό προσωπικό, (παραϊατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό), ιατροί του ΕΣΥ και ειδικευόμενοι (μισθοδοτούμενοι από το Υπουργείο Υγείας),Στρατιωτικό προσωπικό και στρατιωτικοί ιατροί του Υπουργείου Εθνικής ʼμυνας και Προσωπικό του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη.

Στο ΝΙ.ΜΤΣ μπορούν να νοσηλευθούν χωρίς οικονομική επιβάρυνση:
  • Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές σε αποστρατεία του Στρατού Ξηράς και της Αεροπορίας
  • Αξιωματικοί και Ανθυπαστυνόμοι εν ενεργεία και αποστρατεία της Ελληνικής  Αστυνομίας εφ΄ όσον είναι μέτοχοι ή μερισματούχοι του Μ.Τ.Σ.
  •  Αξιωματικοί και Ανθυπασπιστές εν αποστρατεία της τέως Χωροφυλακής.
  • Υπάλληλοι του ΝΙ.ΜΤΣ και  του Μ.Τ.Σ., καθώς  και συνταξιούχοι αυτών.
  • Τα μέλη οικογενειών των ανωτέρω δικαιούχων.
Η ιδιότητα του δικαιούχου αποδεικνύεται από την κατοχή βεβαίωσης ότι γίνεται κράτηση υπέρ του ΝΙ.ΜΤΣ.
Τα δικαιούμενα μέλη,(εφόσον το επιθυμούν),μπορούν να εφοδιαστούν με κάρτα νοσηλείας η οποία εκδίδεται από το Μ.Τ.Σ. /Δ-νση παροχών στην οποία υπάρχουν τα στοιχεία των μερισματούχων.
Η έκδοση της κάρτας γίνεται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου με την προσκόμιση Αστυνομικής Ταυτότητας, βιβλιαρίου ασθενείας (αν υπάρχει),μιας (1) πρόσφατης φωτογραφίας και πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης
Το ΝΙ.ΜΤΣ εφημερεύει καθημερινά επί 24ώρου βάσεως για τους δικαιούχους και από 0800-1500 για περιστατικά μέσω κλήσεων στο ΕΚΑΒ.
Η διαδικασία εισαγωγής γίνεται:
  • Είτε από τα εξωτερικά ιατρεία (με την προβλεπόμενη διαδικασία κλείνεται το ραντεβού και ο γιατρός, αφού εξετάσει τον ασθενή και κρίνει ότι χρήζει νοσηλείας, συντάσσει το εισιτήριο),
  • Είτε από το Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών (ο εφημερεύον ιατρός  συντάσσει εισιτήριο για τα περιστατικά τα οποία διακομίζονται εκεί και τα οποία χρήζουν εισαγωγής).
Πιστοποιητικά νοσηλείας ασθενών στο νοσοκομείο και βεβαιώσεις εξέτασης από το τμήμα επειγόντων περιστατικών χορηγούνται από τη Γραμματεία του νοσοκομείου.
Για τους δικαιούχους, παρέχεται δυνατότητα συνταγογράφησης
  • Στο καρδιολογικό και τα παθολογικά εξωτερικά ιατρεία
  • Κατά τις ημέρες λειτουργίας τους, από 0800 – 1100, 
  • Κατά σειρά προτεραιότητας και μέχρι 15 άτομα ημερησίως, αφού πρώτα εγγραφούν στη λίστα που τηρείται στο αντίστοιχο εξωτερικό ιατρείο.
 Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη δική του τοποθέτηση στο ΝΙΜΤΣ  λέγοντας πως:
  • Το παρόν Δ.Σ. πήρε μια ομολογουμένως πολύ ορθή απόφαση ο εκπρόσωπος μας στο ΝΙΜΤΣ να είναι μέλος του Δ.Σ  της ΠΟΑΣΑ ώστε οι όποιες ενέργειες του να είναι σε αρμονία, σε συνεννόηση και σε επαφή μαζί της και να μη είναι παντελώς ανεξαρτητοποιημένος και να μη δίνει λόγο σε κανένα και ενημέρωσε για τις δικές του προσπάθειες-τοποθετήσεις στο Δ.Σ. του ΝΙ.ΜΤΣ, αναφέροντας ότι είχε προτείνει:
  1. Τη σύσταση υπηρεσίας Εσωτερικού Ελέγχου η οποία θα προτείνει-εισηγείται βελτιωτικές διαδικασίες για την καλύτερη και αποδοτικότερη λειτουργία των τμημάτων και τη πρόληψη-αντιμετώπιση πιθανών κινδύνων που ενδεχομένως θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία του.
  2. Την άμεση εναρμόνιση με το κεντρικό μητρώο δημοσίων συμβάσεων .ώστε  όλες οι τεχνικές προδιαγραφές να αναρτώνται για διαβούλευση προκειμένου να διασφαλίζεται το Ίδρυμα κατά τη διενέργεια των διαγωνισμών
  3. Το Επιστημονικό συμβούλιο να αποφαίνεται επί της αρχής ύπαρξης και εισαγωγής νέων φαρμάκων υλικών και μοσχευμάτων και το τμήμα Προμηθειών να προχωράει με γνώμονα την προδιαγραφή των ειδικών,
  4. Τη διεύρυνση της βάσης των δικαιούχων με κατώτερο προσωπικό των Ε.Δ. και σωμάτων ασφαλείας πρόταση που έγινε ομόφωνα αποδεκτή.
  5. Πρότεινε στην ημερήσια διάταξη να μπαίνουν θέματα που σχετίζονται με την αύξηση εσόδων του Ιδρύματος, αξιοποίηση πληροφορικής, εναρμόνισης με κείμενες διατάξεις κλπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.