8 Ιανουαρίου 2018

Αντισυνταγματική κρίθηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης για τους Συνταξιούχους Ειδικών Μισθολογίων...



Κατάργηση της παρακράτησης στου συνταξιούχους του Δημοσίου και των Ειδικών Μισθολογίων (Δικαστές, γιατρούς του ΕΣΥ, καθηγητές πανεπιστημίων, ένστολους όλων των Σωμάτων) αποφάσισε η Ολομέλεια του δικαστηρίου.

Παρελθόν είναι πλέον η Εισφορά Αλληλεγγύης για τους συνταξιούχους του Δημόσιου Τομέα και για όλους τους Συνταξιούχους των Ειδικών Μισθολογίων, όπως είναι οι Δικαστές, οι γιατροί του Ε.Σ.Υ, οι Καθηγητές πανεπιστημίων, οι ένστολοι όλων των Σωμάτων (Στρατού, Αεροπορίας, Ναυτικού, Πυροσβεστικής, Αστυνομίας, Λιμενικού κ.λ.π.).

Η απόφαση της Ολομέλειας του Ανώτατου Δημοσιονομικού Δικαστηρίου έκρινε οριστικά και αμετάκλητα με ισχυρότατη πλειοψηφία (25 υπέρ έναντι 9 κατά) ότι η εισφορά αλληλεγγύης είναι αντισυνταγματική, καθώς προσκρούει σε μια πλειάδα διατάξεων του Συντάγματος. 
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποτελεί «Δημοσιονομική βόμβα ανυπολόγιστης ισχύος», αφού σηματοδοτεί την άμεση κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης και την αυτόματη αύξηση των συντάξεων
'Οπως επίσης επιβάλλει την αναδρομική επιστροφή της Εισφοράς Αλληλεγγύης με τόκο υπερημερίας, σε όσους έχουν προσφύγει στο Ελεγκτικό Συνέδριο.

Ακόμη, η επίμαχη απόφαση που δημοσιεύτηκε είναι πιλοτική (νόμος 4055/2012 περί πρότυπης δίκης) και εξασφαλίζει αυτόματα τη δικαίωση των 1.000 και πλέον συνταξιούχων οι υποθέσεις των οποίων εκκρεμούν στη Δικαιοσύνη. Από την εφαρμογή της επίμαχης απόφασης δημιουργούνται τεράστια δημοσιονομικά προβλήματα στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, καθώς άμεσα σταματούν να εισρέουν στον κρατικό κορβανά τα ποσά της εισφοράς αλληλεγγύης των 2 και πλέον εκατομμυρίων συνταξιούχων του Δημοσίου και των Ειδικών Μισθολογίων.

Το Ελεγκτικό Συνέδριο το απασχόλησε το νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε υπό το φως των μνημονίων, όπως είναι οι νόμοι: 
α). 3865/2010 για τις μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό σύστημα του Δημοσίου, 
β).3986/2011 για τα επείγοντα μέτρα εφαρμογής του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2012-2015 και 
γ).4002/2011 με τον οποίο τροποποιήθηκε η συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου κ.λπ. Ομως, όπως έχει διατυπωθεί το σκεπτικό (περιεχόμενο) της απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διαχρονικά περιλαμβάνει και το έως σήμερα ισχύον νομοθετικό πλαίσιο εφαρμογής της εισφοράς αλληλεγγύης επί υπουργίας του Γιώργου Κατρούγκαλου, ενώ παράλληλα προλαμβάνει και δεσμεύει ακόμη και την περίπτωση εκείνη που η κυβέρνηση θα επιχειρήσει είτε να διατηρήσει την επίμαχη εισφορά με άλλη ονομασία (μεταβάπτιση), είτε θα νομοθετήσει ανάλογα μέτρα.

Οι σύμβουλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου αποφάνθηκαν ότι οι διατάξεις των νόμων 3863/2010, 3865/2010, 3986/2011 και 4002/2011, με τους οποίους επιβλήθηκε η Εισφορά Αλληλεγγύης στις συντάξεις, είναι «αντίθετες προς τις ρυθμίσεις των άρθρων 4 παρ.1 και 5, 22 παρ. 5 και 25 παρ. 1 και 4 του Συντάγματος». 
Δηλαδή, είναι αντίθετη στις Συνταγματικές αρχές: 
(1). Της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη, 
(2). Της αναλογικότητας, 
(3). Της μέριμνας του κράτους για κοινωνική ασφάλιση και 
(4). Της ασφάλειας δικαίου. 
H απόφαση της ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου που συνήλθε υπό την προεδρία του κ. Νικολάου Αγγελάρα δεν θα έχει αναδρομική ισχύ για όσους δεν προσέφυγαν στη Δικαιοσύνη, αλλά οι συνέπειές της ισχύουν (κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης) από την ημέρα δημοσίευσής της, που ήταν η περασμένη Τετάρτη 8 Φεβρουαρίου 2017.

Εξάλλου, υπογραμμίζεται και ότι εφόσον η εισφορά αλληλεγγύης «δεν αποτελεί έκτακτο δημοσιονομικό μέτρο προς ελάφρυνση του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, αλλά διαρθρωτικού χαρακτήρα παρέμβαση, υπό μορφή πάγιου μηχανισμού χρηματοδότησης της κοινωνικής ασφάλισης».Κατά συνέπεια, έπρεπε να υπάρχει, σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, «ώριμη, πλήρως και επιστημονικά τεκμηριωμένη μελέτη», από την οποία να προκύπτει «το αναγκαίο και πρόσφορο τόσο της επιβολής της εισφοράς στην κατηγορία των συνταξιούχων όσο και του ύψους της για τη βιωσιμότητα του συστήματος». 
 
Ωστόσο, η ανυπαρξία της επίμαχης μελέτης «συνιστά παραβίαση της απορρέουσας από το άρθρο 22 παρ. 5 του Συντάγματος σχετικής υποχρέωσης του νομοθέτη, για τη διασφάλιση της αναλογιστικής και οικονομικής βιωσιμότητας του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος αλλά και της συνταγματικής αρχής της ασφάλειας δικαίου». 
Σε άλλο σημείο οι σύμβουλοι του Ελεγκτικού Συνεδρίου σημειώνουν ότι η επίμαχη εισφορά «αντίκειται στην αρχή της ισότητας ενώπιον του νόμου και της ισότητας στα δημόσια βάρη». Και αυτό «διότι οι δημόσιοι λειτουργοί, υπάλληλοι και στρατιωτικοί, όταν συνταξιοδοτούνται, συνιστούν ιδιαίτερη κατηγορία που δεν μετέχει στους κινδύνους του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος υπό την ιδιότητα του ασφαλισμένου και ευθέως ωφελουμένου από την ύπαρξή του, η όποια δε επιβάρυνσή τους με σκοπό τη χρηματική ενίσχυση του συγκεκριμένου τομέα της κρατικής δράσης και την κάλυψη των ελλειμμάτων αυτού του σκέλους του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης ή για την καταβολή μελλοντικών συντάξεων στο πλαίσιο του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, πρέπει να γίνεται, όπως για κάθε πολίτη, στο πλαίσιο της εθνικής-κοινωνικής αλληλεγγύης και με βάση την αρχή της ισότητας ενώπιον των δημοσίων βαρών».
' Οπως είναι γνωστό, η Εισφορά Αλληλεγγύης επιβλήθηκε αρχικά στα εισοδήματα του 2010.Με την πρώτη εφαρμογή της παρακρατήθηκε από τις συντάξεις με συντελεστή 1%-4% σε κλιμακούμενο ποσοστό ανάλογα με το ύψος των συντάξεων και ανά κατηγορία συνταξιούχων, καθώς και ανάλογα με το φορέα όπου εργαζόντουσαν πριν από τη συνταξιοδότηση οι απόμαχοι της εργασίας. Στη συνέχεια, με την πάροδο των ετών, άλλαξε ο τρόπος παρακράτησης.

8 σχόλια:

  1. Αλλο εισφορα αλληλεγγύης και άλλο ειδική εισφορα αλληλεγγύης μιλάμε για το δεύτερο όποτε μιλάμε και για ψίχουλα!!Εκτος αυτού υπάρχει κατι που να μην εχει βγει αντισυνταγματικό σαυτο το κράτος και θα μας το δώσουν πίσω;Δε νομίζω!!!Ολα αερολογίες και ψέματα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Νομίζω,πως η ανωτέρω αναρτηση αφορά την μηνιαία κράτηση ΕΑΣ (πρωην ΛΑΦΚΑ),όπως αυτή αναφέρεται στα μηνιαία ενημερωτικά σημειώματα του ΓΛΚ.
    Οπότε είναι σημαντικό ποσό.
    Υπόψιν:
    1)η ανωτέρω παρακράτηση δεν "ενισχύει" συνταξιούχους στρατιωτικούς ή του Δημοσίου τομεα,αλλά όλους τους άλλους πλην ημων.Φαινεται πως μας θεωρούν υψηλοσυνταξιουχους,γι'αυτό τον λόγο πρέπει να βοηθήσουμε και τους υπολοίπους.Να βοηθησουμε,βεβαιως,εμας όμως ποιός θα μας βοηθήσει;
    Είναι σαφέστατη η επιδίωξή τους:να μοιράσουν ισόποσα την δυστυχία,οπότε και θα εκλείψει ο περίφημος κοινωνικός αυτοματισμός.
    και 2)ο νόμος 4051/12,και η μηνιαία παρακράτηση ένεκεν αυτού,όπως εμφανίζεται στο ΜΗΝΙΑΙΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ του ΓΛΚ,αποσκοπούσε στην κατάργηση της ΕΑΣ(Ν3865/10).Αντιθέτως ομως διατηρήθηκαν και οι δύο (2) κρατήσεις.(σε εμένα προσωπικά,αθροιζόμενα τα ποσά (Ν3865/10+Ν4051/12)φθάνουν στο καθόλου ευκαταφρόνητο ποσό των:68,97€ (21,17+47,80) μηνιαίως παρακαλώ.
    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΑ
    Τον ΜΑΡΤΙΟ 2017 κάναμε ΑΙΤΗΣΗ προς ΕΦΚΑ-ΓΕΝΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ του ΚΡΑΤΟΥΣ με την οποία ζητούσαμε:
    "...την άμεση διακοπή από την μηνιαία σύνταξή μου,της παρακράτησης της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (άρθρου 11 Ν.3865/2010,όπως ισχύει από 10/2/2017,ημερομηνία δημοσίευσης της υπ'αριθμ.244/2017 Αποφάσεως της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου,καθώς και της αναδρομικής επιστροφής όλων των αντισυνταγματικής παρακράτηση των ποσών υπέρ ΕΑΣ από ημερομηνίας εφαρμογής των ανωτέρω νόμων".
    Έχοντας την απόφαση του ΕΛΕΓΚΤΙΚΟΥ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ,έχοντας την ΑΙΤΗΣΗ προς ΕΦΚΑ-ΓΛΚ,έχοντας την δικαίωση των 1.000 ατόμων που προσέφυγαν στην ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ,είναι απορίας άξιον για ποιον λόγο καθυστερεί η κατάργηση της παρακράτησης ΕΑΣ έστω η μηνιαία,πέραν των αναδρομικων που δικαιώθηκαν αυτοί που προσέφυγαν στην ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ.
    Εδώ βέβαια τίθεται και το διαρκές ερώτημα:
    Αφού όλο αυτό το χρονικό διάστημα παρανόμως γινόταν η παρακράτηση γιατί θα πρεπει απαραιτητα να προσφύγω στην ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ για να δικαιωθώ αναδρομικά ποσά αφού θα εξακολουθεί να υφίσταται το άδικο της πραξης και δεν θα αποκατασταθεί η αίσθηση απονομής δικαιοσύνης στο σύνολό της,ενισχυοντας την αποψη για Κράτος άδικο στο οποίο ευημερούν οι αριθμοί και μόνο,σε πλήρη αντίθεση με τις "επιταγές" του Συντάγματος μας.
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ
    Β.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τα είπες ολα αγαπητέ συνάδελφε η κοροϊδία συνεχίζεται καλο κουράγιο σε ολους μας!!!Καλημερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συνάδελφε Β.Κ. καλησπέρα και Καλή Χρονιά. Η κρατηση ΕΑΣ Ν.3865/10 (47,80 ΕΥΡΩ σε σένα) είναι γνωστό ,ότι εχει κριθει από το ελεγκτικο συνεδριο 244/2017-2/2017 να διακοπή κλπ(όπως αναγράφεις και εσύ).Για να ισχυσει όμως η διακοπή της κρατησης ΕΑΣ Ν.3865/10 (γνώμη μου) θα πρέπει να γίνει πρώτα νόμος του κράτους, όπως εγινε με τα αναδρομικα του πρώτου 50% και τα αναδρομικά περιθαλψης.Τώρα γιατί δεν έχει γίνει για την ΕΑΣ .........Αρα Θα γίνει το επόμενο χρονικό διάστημα;δεν θα γίνει; ΙΔΩΜΕΝ.Πάντα συναδελφικά.ΜΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ναι συνάδελφε ΜΑΝΟ,έχεις δίκιο,το γνωρίζω.
    Σχετικά με τις κρατήσεις στις ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΕΣ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ,έχεις κάποια πληροφορία εάν ισχύει και για τους απόστρατους και εάν ναι τι πρέπει να κάνουμε;
    Στην πρωινή εκπομπή του κ.Παπαδακη σήμερα (12-1-2018) άκουσα πως πρέπει ατομικά να αποσταλεί ΑΙΤΗΣΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑΣ προς ΕΤΕΑ.
    Β.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνάδελφε Β.Κ. ρώτησα σήμερα.Οσοι είμαστε στο ΕΤΕΧ δεν μας αφορα και δεν κάνομε τίποτα.(δλδ αίτηση θεραπειας στο ΕΤΕΑ),διότι εκτός από τον φόρο εμεις έχομε μία μνημ. κρατηση δλδ του Ν.4093/12 (-5%,-10% κλπ) η οποία κρατηση ήδη εχει αφαιρεθει από το μικτό μερισμα(για να υπολογιστει η κρατηση ασθενειας 6% από τον ΙΑΝ/2016 αν θυμαμαι καλά που ξεκινησε).π.χ.145,97 μικτό -10%=131,97 Χ 6%=7,88 ασθενεια.Δεν έχομε λοιπόν άλλη κρατηση που να επηρεαζει τον υπολογισμο της κρατησεις ασθενειας.Δηλαδη στο μηνιαίο ενημ. σημειωμα ΕΤΕΑΕΠ π.χ. ΙΑΝ/2018 γραφει το 131,97 και όχι το 145,97.Η αιτηση θεραπειας στο ΕΤΕΑ ισχυει απ ότι έμαθα, για άλλα επικουρικα ταμεια που είχαν(ουν) και αλλες κρατησεις π.χ.Ν.4051/12,Ν.4024/11,ΕΙΣΦ. ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ κλπ .Ο κάθε συνάδελφος βέβαια κάνει ότι νομίζει.Καλό απόγευμα.

      Διαγραφή
  6. Ευχαριστώ ΜΑΝΟ.
    Άλλο βεβαίως ο,τι νομίζει και άλλο τι πρέπει.....
    Β.Κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.